2017. május 7., vasárnap

A Fekete Rózsa átka - 2. rész



EunJi pov ~

Halálra rémülten léptem át az iskola kapuját, és mihelyst megéreztem azt a szabadságot, ami mindig elfog, ha elhagyom kötelező börtönömet, futásnak indultam. Táskám minden egyes lépésnél erősen verte a vádlim, ami annak tudható be, hogy szeretem hosszúra hagyni a pántját; az oldalam egy idő után fájdogálni kezdett, a torkomban idegesítő csomó keletkezett attól, hogy szájon át vettem a levegőt.
Egyre jobban sötétedett. Az utcai lámpákat felkapcsolták, az autók, buszok és társaik is fényesen ragyogtatták a szemhez hasonló fényszóróikat és úgy világították meg az utat. Hangosan lihegve sasszéztam a járókelők között, akiktől megkaptam „Az Év Legbunkóbb és Legtiszteletlenebb Diáknak Nem Mondható Embere” címet. Nem nagyon tudott meghatni.
Szemem sarkából megláttam, ahogy egy villamos kanyarodik be, de nem szálltam fel rá. Lehet, hogy nem jó ötlet átrohanni a pirosat mutató zebrán és nagy ívben elkerülni a villamost, de sosem a józan eszemről voltam híres. Meg kellett állnom, hogy visszatekerjem kioldozott sálamat a nyakamra. Hangosan szuszogva próbáltam az orromon át venni a levegőt, hogy kíméljem a torkom, de ezt pár másodperc után feladtam azzal a jelszóval, hogy megfulladok.
Leguggoltam és átfagyott lábaimat kezdtem el dörzsölni. Ha felszállok a villamosra, most nem érezném azt, hogy jégcsappá változott a combom, hisz az a kis szoknya és zokni semmit nem ér. Kabátom leér a térdemig, de a nagy rohanásban be se cipzáraztam, így szabad teret hagyva mellkasomnak. Ennyi erővel egy táblát is tarthatnék, hogy „Gyere hideg, befogadlak!”. Semmit nem ér így ez a kabát. Kiegyenesedtem és kisepertem szememből a belelógó tincseket. Egy hatalmasat sóhajtva kezdtem el újból futni.
Sötét utcákon rongyoltam át, azon gondolkozva, hogyha nappal a város ezen szakaszán nyüzsögnek az emberek, akkor, ha lemegy a Nap, miért gubózik be mindenki? Mint aki lefutotta a Maratont, vagy kétszer, úgy érkeztem meg célomhoz. Oldalamat markolászva mentem fel a második emeletre és szinte félájultan csöngettem be. Pár másodperc múlva kinyílt az ajtó és egy igen nyugodt fiú állt előttem. Ahogy meglátott, szája sarka azonnal felfelé görbült. Köszönésre nyitotta száját, de beléfojtva minden mondandóját, besurrantam mellette a lakásba. Lerúgtam a cipőmet és kabátomat a fogasra dobtam.
- Baekhyun! Mi a baj? Mi történt? Tűz van? Meghalt valaki? Fáj valamid vagy beteg vagy? Mondj már valamit! – forgattam meg szerencsétlent, mintha csak rajta keresnék árulkodó jeleket.
- Nyugodj le, nem sérültem meg. – Fogta meg gyengéden a csuklómat, ezzel félbeszakítva mozdulataimat. – A nappaliban van.
- Van? Mi az, hogy van?! Él? – nyargaltam a nappali felé és szinte beestem az ajtón. Mindenre számítottam, de komolyan. Szét dúrt lakásra, lebomlott falra, vérben tocsogó hullára, egy gigantikus pókra, amit a földönkívüliek küldtek, hogy vessen véget az emberi létnek, esetleg civilizálatlan bennszülött törzs fogadtatására, akik ahogy meglátnak, kihegyezett dárdájukkal rontanak nekem azzal a céllal, hogy „Vacsora!”. De semmi ilyesmi nem történt. A bútorok ugyanúgy álltak, mint két évvel ezelőtt, a fal tiszta volt, nem csurgott róla vér.
Zavartan csuktam be az ajtót és nyitottam ki újból, hátha csak képzelődöm. De nem. Semmi nem volt a szobában, amitől félni kellett volna. „Óriási probléma van! Beszélnünk kell!” Ez állt az SMS-ben, amit még nincs is húsz perce, hogy kaptam. Erre egy teljesen nyugodt ember fogad, a környezetről nem is beszélve. Itt valami bűzlik…
- Gyere be! – tolt beljebb és lenyomott a kényelmes, vajszínű fotelbe. Összeszűkített szemekkel figyeltem, ahogy elővarázsol valahonnan két inget és nyakkendőt. – Őrült nagy dilemmában vagyok. Hivatalos vagyok egy vasárnapi ebédre és egyik feltétel az, hogy öltönyben kell érkezni. Szóval tudod, van az a fekete öltönyöm. És melyik inget vegyem fel alá? A pirosat – emelte feljebb az említett darabot – aminek az ujja és gallérja kilátszik a zakóm alól, ezzel üzenve azt, hogy szexi vagyok és facér, vagy a klasszikus fehéret – bökött a fejévvel a másik kezében szorongatott anyagra – amit magában veszek fel. Semmi zakó. Csak simán fehér ing. Ujját feltűrve, felül két gombot kihagyva és ezzel azt mutatva, hogy laza vagyok és facér. A nyakkendővel is gondban vagyok. Vagy tudod mit? Nem is vagyok! Nem lesz nyakkendő!
Vagy két percig nem pislogtam. Csak egyenes háttal ültem, kissé előre hajolva és faarccal néztem az általam már lassan két éve ismert figurát. Barna haja kócosan állt össze-vissza, gyermeki arcáról sütött a gondteherség, amit azzal tetőzött, hogy homlokot ráncolta. Mindig vidámságtól és pimaszságtól csillogó szemét a két karján tartott szövet között járatta. Végül rám emelte tekintetét és némán kért, hogy én döntsek, mert az egója nem engedi, hogy egyszerűen öltözzön fel. Neki mindig muszáj valamivel borzalmat kelteni az emberekben. Amióta ismerem, nem volt olyan pillanat, amikor nem tűnt volna ki a tömegből. Imád divatosan, az alkalmi trendnek, mégis a saját stílusa szerint felöltözni. Óriási tehetséggel kombinálja a megszokott és furcsa holmikat. Sosem volt az az átlagos srác. Van benne valami plusz, ami megragadja az emberek figyelmét. Lehet az a közvetlensége, a mosolyából áradó melegség, a csipkelődő humora, nem tudom. Sőt, azt sem tudom, hogy mi hogy lettünk jóba. Először idegesített. Zavart, hogy percek alatt belopja magát az ember szívébe. Zavart, hogy neki kellett a középpontban lenni. Aztán beosztottak minket egy csapatba és a közös prezentáció miatt kénytelen voltam vele lenni. Fogalmam sincs, hogy mikor tört meg a jég, de egy idő után már nem csak a beadandó miatt kerestük egymás társaságát.
Nincs sok barátom. Ami azt illeti, HaNin és rajta kívül nincs is igazi. Pedig én is sok mindenkivel jóban vagyok, mégis több az ellenségem, mint a jóakaróm. HaNi szavaival élve nincs sok ember, aki el tudná viselni a temperamentum. De nekem nem számít. Van két olyan ember, akik bármikor ugranának értem és hezitálás nélkül kelnének a védelmemre.
Sokakban felmerült a kérdés, hogy két ennyire hasonló és mégis különböző egyén hogy fér meg egymás mellett. Baekhyun és én. Őszintén nem tudom. Vágták már a fejemhez, hogy én és ő, meg ő és én. De! Nincs mi! Legjobb barátok, semmi több. Láttam már csajozni és tudom, hogy nekem erre nincs szükségem. Mindig arra hajt, hogy közkedvelt legyen a másik fél körében, ami a külsejével megy is, aztán hopp!  A csajt megunja és dobja, ami legtöbbször azzal záródik, hogy én vígasztalom az összetört szíveket. Majd pár nappal rá megint randizik. Igazi bunkó macsó. Aztán ha már nincs kedve játszani a hős szerelmest, valamivel le kell koptatni az „idegesítő babákat”. Ekkor jövök én a képbe. Mint áll-barátnő. Ez meg szokott oldódni egy csattanós pofonnal, hogy mégis mit képzel ő, várja otthon a barátnője, ő meg eteti szegény védtelen lányokat a szebbnél szebb dumákkal. Hát, ez van.
És ez most sincs másképp. Nem tudom, hogy feltűnt-e neki, de a facér szót kétszer említette a monológjában. De ácsi-ácsi! Én miért is ülök itt, mint egy fadarab?
- Nem mondod komolyan, hogy csak ez a problémád – mondtam nyugodt hangnemben. Éreztem, ahogy testemben eluralkodik a pánik és a düh.
- Ez igenis nagy dolog!
- Normális vagy?! – pattantam fel. Ennyi, eddig bírtam, leordítom a fejét ennek a szerencsétlennek! – Tisztában vagy vele, hogy átfutottam a várost kiköpve a tüdőmet?  Mindent otthagyva siettem ide, mert azt hittem, hogy valami nagy gond van! Te meg közlöd, hogy nem tudsz választani a két rongy között, miközben tudod, hogy a fehéret fogom mondani, mert a bordó nem a színed! Miért nem kérdezted meg anyádat, hogy mit vegyél fel? Azt hittem, hogy valami komoly dolog történt! Képes voltam otthagyni szegény HaNit azokkal a rothadó siratókkal, akik csak arra várnak, hogy bekebelezzék másnak a lelkét és minél előbb megszabaduljanak a világtól! Úristen, HaNi! – Csaptam a homlokomra és azonnal tárcsázni kezdtem a számát.
- Neked meg mi bajod? – kérdezte barátom furcsán méregetve, majd elterült a kanapén. Én meg csak álltam ott dühroham kellős közepén és vártam, hogy barátnőm felvegye a telefont. A sokadig kicsengésre vette fel.
- HaNi! Ne haragudj, hogy csak úgy otthagytalak, voltaképpen még jól is jött, mert leléphettem, de azt hittem, hogy vészhelyzet van! Élsz még? Ugye, nem léptél be semmilyen szektába? – hadartam egy szuszra, de válasz nem érkezett. Csend. Csend. Csend. Aztán mikor megszólaltak a vonal végén, egy pillanatra megállt a szívem. Nem HaNi volt. Egy mély hang adta tudtomra, hogy a tulajdonosa hímegyed.
- Él még.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése