2021. június 26., szombat

Mint az árnyék

(Music Challenge - 살다보면)



Zuhogó esőben álltam. A kövér esőcseppek ördögi versenyt futottak egymással és dobhártyaszaggató hangosan csöppentek le esernyőm lekerekített vásznáról, hogy onnan, mint bátor kamikazék, sikítva zuhanjanak a fűszáldzsungelbe. Cipőm sarka elmerült a sáros földben, mégsem emiatt éreztem azt, hogy lehúz a mélybe az ingoványos talaj. A hidegtől pirosló kezemet zsebembe dugtam, félve attól, hogy önálló életre kell és megérint valami olyasmit, amit még nem lehet.
Bár a nyári zápor elmosott minden kültéri zajt, én mégis tisztán hallottam az előttem pár méternyire zokogó férfit. Annyira tisztán hallottam szívbemarkoló, lelke mélyéről feltörő kínüvöltését, hogy legszívesebben elfutottam volna messzire, le a pokol mélyére, hogy felajánljam saját szívem-és lelkem, de még testem is, csak szűnjön meg ez a lélekfacsaró bömbölés. De sajnos nincs az az ajándék, amiért visszaadnák a halottakat.
Álltam, és néztem a gránit sírkőre boruló férfit. Vizes hajtincseit, melyek homlokára tapadtak, fájdalomtól eltorzult vonásait, szemeit, melyek látni vélték a már nem láthatót, ökölbe szorított kezeit, melyek erőtlenül verték a sima felületet, azt gondolván, hogyha azt betörik, kihúzhatják a lent fekvő személyeket, karjai újból ölelheti és minden visszatérhet a rendes kerékvágásba. A férfi térdepelő alakja maga volt a fájdalom, a gyötrelem, minden mozdulata egy másik dimenzióba kívánkozott, önmaga akarta kitépni szívét, és ott helyben elporladni. Szenvedett. Vergődött. Fájdalmat élt át. És én csak annyit tehettem, hogy ott vagyok mellette, némán, mozdulatlanul, de érzékelhető közelségben – hogy tudja, nincs egyedül.
Valójában jogom sem volt arra, hogy megérintsem, megszólítsam, vagy befolyásoljam bármivel is – hagytam, hadd gyászolja ki magát. Később viszont ő adott nekem jogot – jogot, hogy az élete része legyek.

 

Nem könnyű dolog a család elvesztése; megkapni a hírt, hogy halálos balesetet szenvedett a feleséged és a gyermeked; feldolgozni az elvesztésüket; együtt élni a lelkiismeret-furdalással, hogyha akkor nem kéred azt tőlük, hogy üljenek taxiba, mert te nagyon fáradt vagy, akkor talán nem történik meg ez a tragédia – vagy ha mégis, legalább együtt lennétek a másvilágon. Feldolgozni, elfogadni, túllépni a másiknak a hiányán embert próbáló feladat.
Nehéz volt. Neki is és nekem is.
Már az, hogy egy családos emberbe szerettem bele bűn volt. Bűn volt az kettős érzés is, ami elfogott a halálhír hallatán: örülhet valaki egy tragédián? Mardosott a bűntudat, amiért olyan gondolataim támadtak, hogy most hogy végre nincs útban a másik nő, nem én leszek a szemét szerető, aki elcsábítja a férjet vagy a szegény lány, aki reménytelen érzelmeket táplál kollégája iránt. Tudtam, hogy semmi esélyem, nem voltam bolond. Nem akartam elszakítani a családjától, már épp azon voltam, hogy felmondok és elfelejtem Őt, de mint barát, nem hagyhattam egyedül a nehéz időkben.
Látni egy barátot, egy szívhez közeli személyt szenvedni felér egy kínzással. Tehetetlen voltam, segíteni akartam, de nem tudtam hogyan. Közben úgy éreztem, belülről emészt fel a bú, amiért képes voltam haragudni ártatlanul elhunyt személyekre. Az a nő nem érdemelte meg a halált, semmivel nem szolgált rá, hogy ne együtt, kéz a kézben öregedjen meg Gong Yooval. És a gyermek? Ő meg főleg nem lehet a hibás, amiért idő előtt hívták vissza az angyalok közé. Rászolgálhat egy ilyen személy a szeretetre? Aki a gyász mellett a saját hasznát lesi? Aki a Sorsra fogja: „ így kellett lennie”?
Szükségem volt Rá, ahogy neki is szüksége volt rám.
Vándorolt egy felfedezhetetlen világban, ahol testetlenek a dolgok, és holdtalanok az éjjelek, a hangoknak nincs arca, és sírni csak cseppek nélkül lehet. Féltem, hogy ott ragad nemlétföldön. Az arcának nem volt színe. Fáradtfehér volt a bőre... Inkább jégkék. Felhősszürke, és... Hűvös. Fagyos volt, mint annak, akiben már nincs lélek. A mesékben van olyasmi, mikor egy festett képpel, egy élet vászonra vetésével ellopják a lelket - gondoltam rá, hogy visszaadni ilyesfélén nem lehetne-e. Tudom, hogy gyerekek felhőjátékos gondolataiban élednek az efféle kacagtató mesék, de megijesztett... pánikba űzött az az érzés. A szájának színe is eltűnt. Fakó lett. És érdes rajta a bőr, mint egy elmúlt virág egykor tündöklő szirmai.
Az örökbúcsú méregben úszó tüske volt, ami szúr a bőr alatt, mélyen és kiszedhetetlenül halálba nyúzogat. A penge a szívben, ami forog, s megállni sosem akar.
A hetek teltek, a hónapok forogtak, és egy egész emberöltőnek érzett idő után végre láthattam Gong Yoot mosolyogni, lelke összetört darabjait összeforrni, szemébe visszalopódzni az életet.
Úgy érezte készen áll átlépni a múltat megőrizve annak szép emlékeit – velem. Az álnok golyóval, ami szétroncsolt egy ártatlan szívet.
Már meg volt a jogom, hogy oldalán jelenhessek meg, hogy őszintén mosolyogjak rá, érintsem meg minden apró ráncát, és suttogjak fülébe porszemapró óriásokat. Boldog voltam, őt is boldognak éreztem.
De egy nap… Egy nap újból elővette a múltat, és hirtelen azt vettem észre, hogy évekkel korábban vagyunk, sőt, az idő el sem mozdult azóta. Ezek az életreharagudó jelenségek egyre gyakrabban és hosszabban jelentek meg nála, és bár minden porcikám tiltakozott ellene, mégis kénytelen voltam beismerni, hogy Ő bizony még nem tette túl magát a baleseten, és én mindig is második helyet fogom elfoglalni a szívében.
Újra elővett az érzés: az indokolatlan harag, a megsemmisülés érzete, a keserű magány és bűntudat gyomorforgató keveréke. Már nem volt elég, hogy csak ott álltam mellette, de szavam elporladt a levegőben, el sem jutott hozzá.

 

Kiabált, dühöngött, szélkapta haragját kitombolni vágyta és nem érdekelte, hogy kin vagy min. Már korábban is érzékeltem a baljós előjeleket, mint időjós, én is megtudtam mondani lelke mélyén kavargó fellegekből, hogy vihar készülődik, a benne szunnyadó ősi állati indulatok vad tombolásba fognak és egyre kevésbé mélyen tombolnak, egyre följebb merészkednek. És a hirtelen ránk szakadt vaksötét világvégi némaságban lehullott róla az emberi máz, és állati indulatainak semmi sem állhatta útját. Mint az égzengés, úgy dübörgött haragja, szeme villámait bőkezűen szórta, tudatosan, vad elégtétellel őrjöngött. Minden szava mart, harapott, karmolt.
Nem tudtam ellene tenni, mint a sírnál, most is csak néztem: ahogy kivetkőzik magából, valami ismeretlen lénnyé változik, és világra szabadítja minden elfojtott bánatát, keserűségét, elszenvedett fájdalmát és kihagyott lehetőségeit.
Nem voltam mérges, mint ilyenkor mindig; nem vájtam húsomba körmömet, hogy azok félhold alakú vörös mélyedés hagyjanak emlékül; nem gondoltam haraggal a nő iránt, és nem küldtem el a pokolba Gong Yoot, hogy utána megpróbáljam lenyugtatni mindhiába. Álltam, a beletörődés súlya alatt megereszkedett vállakkal, és gombóccal a torkomban beismertem a keserű vereséget. Tűrtem Gong Yoo égető sebcsikarásait, és kerestem azt a férfit, akibe beleszerettem – de nem találtam.
Pár óra múlva lecsillapodott, és mint mindig, most is ölelésemben keresett menedéket. Áradt belőle a megbánás, a gyermeki vigaszkeresés, úgy bújt karomba, mint aki a világ elől keres oltalmazó mentsvárat. Átöleltem tűzforró testét, szorosan magamhoz húztam, simogattam fejebúbját, mint mikor egy kisgyermeket vígasztalnak, és hagytam, hogy vállgödrömbe hajtsa fejét. Úgy pihegett, mint aki versenyt futott – de őt az idő lehagyta. Tudta, hogy oktalan volt kifakadása, és nem érdemeltem meg, de késő volt, megtörtént – mégis, mint mindig, megpróbálta helyre hozni a dolgokat. Arcomra puha puszit lehelt, számszélére óvatos csókot adott, majd mielőtt belefogott volna búfelejtő mulatozásába, nyelvével körberajzolta ajkam vonalát.
De most nem engedtem magam átejteni.
Eltoltam magamtól, és elfordultam értetlenséget tükröző szempárja elől. Elindultam, kis lemaradással, de követett. Nem szóltunk egymáshoz, mindketten jól tudtuk, hogy ez így nem fog menni.
Nincs túl rajta, rajtuk. Talán sohasem volt és sohasem lesz.
Mert mindig azt sebezzük meg, aki a segítő kart nyújtja felénk.

10 megjegyzés:

  1. Uuuu, de kettős volt ez a sztori. Jajj, nem is nagyon tudom mit mondjak xD Olyan érdekes amugy, hogy tényleg vannak azok a pontok, amikor egy tragédiának vagy valaki számára negativ dologknak tudunk örülni... Nemrég ez velem is megtörtént, de persze nem ilyen nagy dologra kell gondolni, mint itt a halál, de mégis, ha kicsi dolog is, az ember akkor is kurva szarul érzi magát, de nem tud mit csinálni, mert az a fránya káröröm egyszerűen ott csücsül benne és nem tudja kipaterolni rip

    A végén egy icuripicurit azért sajnáltam a csajt, de valahol meg hát... karma is a bitch, és tényleg kb rögtön már azon volt inkább, hogy az övé legyen Gong Yoo ahelyett, hogy arra koncentrált volna főként, hogy hogyan segítsen rajta. Legalábbis én így éreztem.

    Gong Yoo fájdalmát egyébként annyira jól irtad le, meg alapból az egész temetőben lévő jelenet olyan filmbelire sikeredett.



    A kedvenc részem az egészből, ebből is a cseppek nélküéi sirás valami zseni: Vándorolt egy felfedezhetetlen világban, ahol testetlenek a dolgok, és holdtalanok az éjjelek, a hangoknak nincs arca, és sírni csak cseppek nélkül lehet.

    nemlétföldön - ez is annyira jó

    Az is nagyon tetszett, ahogy Gong Yoo leépült állapotát irtad le, a jelzők meg a színek használata.

    és hirtelen azt vettem észre, hogy évekkel korábban vagyunk - itt eszembe jutott Billie Eilishnak az everything i wanted zenejéből a feels like yesterday was a year ago sora, ahol ugye ő is arra utal pont, hogy egy éve depressziós volt, és megint minden olyan. Ez is nagyon tetszett.

    Köszönöm, hogy olvashattam, annak ellenére is, hogy nagyon keserű és szomoru érzés maradt bennem. Szörnyű hogy valaki így elvesziti a szeretteit, és hogy utána ilyen módon akar vigaszra találni, mert hosszu távon, ahogy ugye itt is történt, ez egyáltalán nem segit... TT

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen, próbáltam átadni azt az emberi természetet, hogy képesek vagyunk örülni más kárának, miközben tudjuk, hogy ez nem helyes. Ezért is próbáltam érzékeltetni, hogy a csajszi tisztában van azzal, hogy nem önzetlen gondolatai vannak, ezért is ostorozta magát, bár mint szeretett személy, elsősorban segíteni szeretett volna neki.
      Pontosan a karma az, ami miatt félek én is! XD Mármint nemrég volt velem is hasonló eset, hogy titkon reménykedtem, hogy más pórul jár, és örültem a bukásának, de közben meg bennem volt az az érzés, hogy jaj, nem szabadna, mert velem is megeshet - közben meg: annyi baj ért mostanában, hadd örüljek már egy kicsit ennek, utána meg megint e lelkiismeretfurdalás, hogy nem szabadna.... És így tovább a végtelenségig XD

      Örülök, hogy sikerült átadni az érzelmeket, meg a jeleneteket, mert kicsit féltem, hogy nem fognak átmenni, meg nem igazán passzol a dal szövegéhez - bár én nem arra koncentráltam elsősorban :D

      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  2. Szia!

    Én tökre úgy érzem magam, én is ilyen kettősen, mert olyan szépen írtad meg két ember fájdalmát, hogy azok kijöttek a képernyőből, és keserű utóízt hagytak most nekem az olvasása után.

    Hát ez tényleg önző, hogy elveszíti a családját Gongyoo és már magának akarja, de közben emberek vagyunk, rohadtul önzők, ez ilyen ösztönös reflex lehet, vagy nem tudom. XD Nem is tetszett ez a hozzáállás, ugyanakkor nagyon valóságos is volt, mert hát ez ilyen.

    Nagyon tetszett, ahogy leírtad, mennyire szenved szegény oppa, sajgott bele a szívem a fájdalmába. ;;;

    Ez volt a kedvenc szófordulatom, ez olyan wow, végtelen: "vaksötét világvégi némaságban"

    Nagyon rossz, hogy évek múltán így üt visza ez a trauma, ami mindkettejüket sebzi, mégis szükségük van egymásra a gyógyuláshoz is, ami nem biztos, hogy valaha teljesen bekövetkezik, sőt. Talán sose. Ez egy ördögi kör, olyan fájó, hogy ettől szenvednek, de ha nem lennének ott egymásnak, akkor még ennél is rosszabb lenne. ;;;;

    Köszönöm, hogy olvashattam, reélem, hogy a következő challenge-ben is itt leszel! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Hihi, örülök, hogy kettős érzés maradt utánad/utánatok, mert a történetnek is ez volt a fő mozgatórugója: a kettőség.
      Hirtelen előbukkant az életemben megint Gong Yoo, és már napok óta bújom utána az internetet XD

      Igen, egy ördögi kör, és ez egy nehéz téma, amit sok film és könyv feldolgozott - ha mégis feldolgozza az illető, hogy elvesztette pl a feleségét, akkor is érezhet magában lelkiismeret-furdalást, amiért "elárulja" a korábban szeretett személyt.

      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  3. Szia!^^
    Hát bennem is itt vannak ezek a kettős érzések így olvasás után, de nagyon realisztikusan ábrázoltad szerintem a helyzetet, meg nekem tökre tetszett a témaválasztás is. Meg hát Gong Yooval olvasni már önmagában imádat xdd
    Hát én a csajt nagyon nem bírtam xd ez egy szörnyen önző dolog volt a részéről, hogy szinte azonnal magáénak akarta, és nem várta meg, hogy feldolgozza valamelyest a dolgokat, mert hát oké hogy megfordul az ember fejében a káröröm, de igazán az számít, hogy cselekszik az ember. És hát ezzel saját maga alatt is vágta a fát, mert hát mi lett a végén belőle.
    Nagyon helyén voltak az érzelmek végig a novellában, én is mindent teljesen át tudtam érezni. És hát szerintem már mondtam párszor, hogy mennyire imádom a leírásaid, de most elmondom mégegyszer xd megint olyan csodálatos kifejezéseket használtál, amit annyira jólesett olvasni, és különlegesek is.
    "nemlétföldön" ez volt az egyik amin úgy megakadt a szemem, nagyon tetszik!
    "porszemapró óriásokat" még ez is annyira tetszett, olyan ki szerelmes és aranyos :D
    "vaksötét világvégi némaságban" és még ez a kifejezés is annyira tetszett, hát wow.
    Az utolsó mondat pedig szerintem tök szép keretet adott a novellának, és persze nagyon igaz is. Mindig annak mer az ember nagyobb fájdalmat okozni, aki biztos lábakkal van az életében :(
    Köszönöm, hogy olvashattam, remélem a következő challengben is találkozunk!^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      GONG YOO <3

      Amúgy nem hittem volna, hogy ennyire unszimpi lesz a csaj számotokra, de tökre megértem :D
      Köszönöm a dicséreteket, szerettem volna méltóképpen befejezni ezt a kört. Örülök, hogy tetszett, és nyomott hagyott benned.
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  4. Szia!

    Hát aki egyetért velem, egyetért, aki nem az nem, de az ember számára ha már van egy családja, az egy örökre szóló dolog, szakítsa el őket bármi is egymástól - legrosszabb esetben egy tragédia.
    Én teljesen megertettem Gong Yoot, hogy x idő elteltével is tör és rombol, mégiscsak egy olyan szakadatlan köteléket veszített el, ami a halállal sem ér véget, mert ez egyszerűen képtelenség. Nem volt szimpatikus a lány karaktered emiatt, de örültem neki hogy ott volt valaki Gong Yoonak tamaszteknak, bár olyan érzés volt, mintha csak kihasználná őt, dehat ilyenkor az ember nem tud mit csinálni, vagy megőrül, vagy keres valakit, akire számíthat.
    Nagyon atjottek az érzelmek, az az erős fájdalom vagy valami annál is nagyobb dolog, amit Gong Yoo érzett hát nagyon szívbemarkolo volt. Ettől függetlenül olyan jó érzéssel tölt el, hogy olvashattam az egyik oppammal.

    Nekem is az volt a kedvenc részem, amit Mirtill kiemelt, ezek a szavak annyira jól állnak a fogalmazásmódodnak, öröm olvasni.

    Nagyon örülök, hogy már sokadik alkalommal írsz velünk a challengeben, mondhatni te is alapító tag vagy :D Remélem még sok-sok novellát olvashatok tőled! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igazad van, nem könnyű feldolgozni, sőt, túllépni sem egy ilyen tragédián. Pl. ha valaki özveggyé válik, és soha többet nem házasodik újra, arra azt mondjuk, hogy halála végig hű maradt. Közben meg lehet hogy csak árnyéka önmagának. Ha viszont újra házasságra lép, akkor meg "elárulta a másikat". Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem tudjuk, hogy ő miképpen élte meg az egészet, mi az ami segít neki feldolgozni és mi az, amivel újra ő is boldog lehet. Elég nehéz ez annak a személynek, nincs szüksége a többi ember véleményére - mert nincs joguk hozzá.

      Most belegondolva, tényleg jó rég óta veletek vagyok :D De nem bánom, sok jó embert ismertem meg jó novellákkal, jó zenékkel és ami a legfontosabb: volt okom leülni írni,mert baromi lusta ember vagyok XD

      Köszönöm, hogy olvastad és örülök, hogy tetszett!

      Törlés
  5. Hali^^

    Hmm.. Nem tudom eldönteni, hogy mi is a véleményem :'D
    Először is baromi nehéz lehet a családod elvesztése. Ha távoli rokon, ismerős, azt még talán fel bírod dolgozni épp ésszel, de ezt..
    Másodszor meg tudom érteni a lányt, de ellene is vagyok. Sajnos vannak olyan pillanatok amikor a kis ördög a válladon ott van, és tudod, hogy nem szép dolog amit teszel, de nem csillapszik benned a káröröm. De ezért örülök, hogy ott volt valaki a férfi mellett ezekben a nehéz időkben.

    Köszönöm, hogy olvashattam, remélem találkozunk a következő challengében is ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen, tényleg ott volt a saját haszonlesése a hölgyikénél, de védelmében szóljon, hogy először nem közeledett felé nőként, csak támasza volt (bár lehet ezt nem írtam le konkrétan, csak az én fejemben létezett xd). Meg valamelyikőtök írta, hogy Gong Yoo részéről is kihasználás volt,, mert csak felejteni akart, mankófélévé változott a lány. Szóval mind a ketten felelősek voltak azért, hogy végül szétmentek, majd újból összejöttek stb. Ez egy ördögi kör.
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés