2021. március 6., szombat

Törött porcelánmosoly

 (Music challenge: Evanescence - Haunted)



Kíváncsi szemek megpillantanak,

Elbűvölve vizsgálgatnak,

Piszkos kezek tapogatnak,

Értékedről találgatnak.

Ép lelked rég összetört,

Szemed csillogása sem örök.

Zúzott csontod árulkodik,
Szíved szabadságért áhítozik.


Fogalmam sincs, hogy keveredtem ide. Egyszer csak… itt voltam.
Még csak vásárolni sem szándékoztam, egyszerűen nézelődni volt kedvem. Elkapott az az érzés, amikor már nem bírtam meglenni a négyfal között, és kikívánkoztam. Mentem, amerre a lábam vitt: sétáltam a boltok utcáján, nézelődtem jobbra-balra, megcsodáltam a tündöklő kirakatokat, merengtem a drága holmik közt, észrevettem egy-két kis csodát, elvesztem az emberek nyüzsgése alkotta zenében, és mikor felpillantottam, már itt voltam. Forgattam a fejem, keresvén a főutcát, de csak egy kis eldugott, szűk, poros utcában voltam. Tarkóm vakarva forogtam most már egész tengelyem körül, mintha bolygó lennék a naprendszerben, de nem emlékeztem, mikor tértem le. Ennyire elkalandoztak volna a gondolataim, hogy azt sem vettem észre, hogy olyan helyeken sétálok, ahol eddig még sosem? Előfordulhat…
De ha már itt voltam, felfedező útra indultam, hiszen ebben a városban lakok már több éve, és mégsem ismerek minden zugot, ráérek kirándulni. Az utca, ahol lépkedtem, szűk folyosóra emlékeztetett, két ember még épphogy, de három már nem férne el kényelmesen egymás mellett. A házak kissé egymás felé hajoltak, mintha köszönteni szeretnék a régi szomszédot. Az épületek régi stílusa és a szürke macskaköves út arról árulkodott, hogy ez a városrész megőrizte történelmi báját és megmenekült a forgalmas és zsúfolt fejlődéstől. Itt sétálni olyan volt, mintha visszautaztam volna az időben; nem voltam oda való.
Az omladozó vakolatú épületeken régi, rozsdás cégér mutatta, hogy régebben milyen bolt működött ott, de mára semmi sem maradt belőlük. Valaha itt is vásárlók sokasága hömpölygött, hangos csevegés töltötte be a néma teret, tulajdonosok fennhangon kínálták portékáikat, kofákkal alkudoztak az emberek. De mára semmi sem maradt ebből. A villódzó fényű kirakatok átvették az uralmat, és a valaha forgalmas utcából kihalt placc lett.
Elsétáltam a bedeszkázott ablakok mellett, melyeken megült az idő pora, vitt a lábam tovább az időhurokban, miközben a nap már kezdett pizsamába bújni, hogy megkezdje szendergését, és utcai lámpák sárgás fénye szikrázott fel, távolról is látni véltem kigyúlni a harsány fényreklámokat. Úgy gondoltam, ideje visszafordulni, mielőtt teljesen besötétedne és elvesznék az útlabirintusban.
És ahogy balra fordultam, szemem sarkában megláttam egy halványzöld pislákolást. Hunyorogva próbáltam kivenni, hogy mi is lehet az: szerény kirakatú bolt vagy lakóház? Úgy éreztem, valami ismeretlen erő felé húz, megragadta érdeklődésemet, és nem eresztette. Felé indultam, mint akit megbabonáztak.
Szinte meglepődtem: magányában lakott egy ház aljában a valóban parányi bolt, mely bejárata felett kopottas cégért cincált a szél, maszatos, póksződte hálós üvegen gyűrött tábla hirdette, hogy nyitva.
Megálltam a kirakat előtt. Kacathalom tárult a szemem elé. Öreg órák megfáradt rugós kakukkjai üldögéltek kopott fényű tiktakkdobozukban. Régi hősök érdemérmei hevertek lágyságát vesztett bordó bársonypléden, olyasfélék, amik régi tulajdonosuknak egykoron büszkeségük volt, ám most csak ócska vas. Kalitkás madár, lengőhintáján csipogásra tátott csőrrel éberkedik, poros műtollai már rég nem napsárgák, sem égkékek. Játékvonat, soktíz vagonnal kanyarog. Ujjamnyi ablakainak halovány fényénél emberek költik öreg, soktízéves vacsoráikat, olvasnak, tán beszélgetnek a kocsikban, s utaznak sehová és meg sem érkeznek soha. Lámpa, narancs ernyője sután ferde, és mellette még millió szaggatott, rojtos, rongyos, foltos, színtelen, molyrágta vacakság.
Semmi érdemre méltó holmi egy kihalt utca eldugott csücskében, és a parányi bolt mégis várja a betévőket. Majdnem hahotázásba kezdtem ezen az örök optimizmuson, és mégsem tudtam levenni a szemem a zöldesfényben pompázó kirakatról. Olyanok voltunk, mint a mágnes két pólusa, vonzottuk egymást.
Beléptem az üzletbe. Ajtó felé rögzített csengő jelezte érkezésemet.
- Jó estét - köszöntem, bár a helyiségben senkit sem láttam.
Beljebb léptem, és zsebre dugott kézzel átfutottam a parányi bolt kínálatát. Semmi értékeset nem leltem, ha régi vackak gyűjtője lennék, biztos, hogy örömmel vetném magam a keresgélésbe, hátha találok egy kincset.
Bent minden öreg volt, még a levegő is. A sarokban hajdan pihe-puha, most csak vattaszőrű játékmackó csücsült barna karosszékben, polcokon pihentek színvesztett szivárványlegyezők, kagylóforma ékszerdobozok, fába faragott manólények és további megfakult kacathalom.
- Segíthetek? – megugrásra késztett a semmiből jövő karcos hang. Egy idős hölgy lépett ki a pult mögötti gyöngyfüzér mögül és érdeklődve méregetett, bizonyára örült, hogy valaki betévedt az üzletbe. Lilás szaténruhája akár maga is évszázadokat pihent volna egy ruhásszekrény legeslegalján, haja szigorúnak szánt, mégis kissé zilált kontyban, szitakötők tarkította hajtű segítségével még épphogy ott trónolt feje tetején. A kor mély barázdákat szántott arcára s ráncai mögött ennek ellenére is fiatal mosolyt küldött felém. Az idő pókhálói behálózták s valahogy mégis bármennyire is megviseltek voltak a vonásai, kortalanná szépítette őt a szeme... Érdekes ragyogású fekete kavics.
- Csak nézelődök, köszönöm. – Hebegtem zavaromban. Válaszul közelebb jött.
- Rengeteg minden megtalálható nálam, olyan dolgok, amik sosem vesztik el értékét. Ezek közül aligha talál hasonlót, mind kézzel készített egyediség. Ajándékot keres? Kisgyermeknek ajánlani tudom ezt a szépséges körhintát. – Egy sárga-zöld csíkos sátortetejű körhintára mutatott. Fából faragott lovacskák sorakoztak hátukon furcsábbnál furcsább nyereggel. – Sajnos már nem szól. Ha hölgynek keres meglepetést, ez a gyöngyökkel díszített ékszerdoboz tökéletes választás lenne – és már fordult, hogy újabb portékát mutasson, de torkom köszörülése megállásra késztette.
- Valójában csak véletlen találtam ide, sok szép holmi van itt, de sajnos nem találtam kedvemre valót. – Mélyen meghajoltam és sarkon fordultam, hogy elhagyjam a furcsa boltot, de az idős hölgy megszorította a karom. Kerekre nyílt szemeivel úgy bámult, mintha a lelkemet vizslatná. zavartan mosolyogtam le rá.
- Tudok mutatni valami olyasmit is, ami biztos, hogy kedvére lesz. Jöjjön velem, vessen rá egy pillantást, és ha mégsem, hát megértem, ha távozik. – Megsajnáltam szegény nénit, így követtem őt egy belsőbb térbe, gondolatban pedig kiválasztottam egy csacska zsebórát, aminek árával támogatni tudom a tulajdonost.
Földbe gyökerezett lábakkal pislogtam az elém táruló látvány miatt. A szobát hideg arcú, törött mosolyú porcelán babák és tündérek uralták, mindegyiken kézzel varrt fodros ruha és csipke kesztyű. Marionett bábuk tucatjai lógtak a falról merev testtartással, szövetbábuk összeborulva ültek többsornyi polcokon.
- Ööö… Nem hiszem, hogy itt bármi is érdekelne, viszont a pulton kihelyezett kosárban láttam egy zsebórát, azt megveszem.
- Ezeket itt mind én magam készítettem – gyengéd mozdulattal simogatta meg az egyik játék piros festékes orcáját. – Korábban sokan érdeklődtek az ilyen típusú gyerekjátékokért, viszont azok az idők elmúltak. Mostanra csak szép emlékké váltak, és időnként betéved egy-egy műgyűjtő, aki még megbecsüli az értékét és magával visz egyet-kettőt. Nézze meg nyugodtan, és válasszon egyet! Ezek itt nem eladók, de Önnek odaajándékozom, ha kéri.
- Sajnos nincs kisgyerek a rokonságomban, nem tudnám kinek odaadni – válaszom láthatóan lelombozta a néni kedvét. Kissé szomorkásan ingatta fejét, majd a ragyogó szemekkel ismét felém fordult.
- Hadd kínáljam meg egy csésze teával, mielőtt távozik! – Hatalmas reménység áradt hangjából, bizonyára ritkán térnek be az üzletbe és unatkozik egész nap. Megesett a szívem rajta, így bizonytalanul bólintottam.
A néni elsietett mellettem, magamra maradtam a játékok tengerében. Kényelmetlenül dülöngéltem a sarkamon. Az egész szoba, annyira… bizarr volt. Nem tudom megérteni, miért kedvelték az ilyen típusú játékokat régebben: a kerek pofikon vörös pacát festettek, ezzel lehelve életszínt a sápadtfehér arcba, szemhéj nélküli tágranyílt szemek és vicsorba torzult erőltetett mosoly várta a gyerekeket. Ugyanaz az arckifejezés, testtartás, haj, egyedül a ruha, mi megkülönbözteti őket egymástól. A habos-babos fodrokba mintha több időt fektettek volna a készítők. Na, nem azt mondom, biztos nagyon értékesek, meg féltve őrzött holmik voltak, de nagyon nem az én ízlésvilágom. Minél tovább nézem őket, annál hátborzongatóbbak azok az élethű szemek. Jobb lesz, ha minél előbb elhagyom a boltot, nem eshet meg a szívem minden jött-menten, mert akkor az idők végezetéig hallgathatnám a néni meséit. Biztos már teljesen besötétedett, az utcában nem láttam kültéri lámpát, a telefonommal kell világítanom, nehogy hasra esek egy kóbor macskában.
- Tessék, fiatalember – termett hirtelen előttem az idős hölgy felém nyújtva egy csésze gőzölgő folyadékot. Megköszöntem a teát és fújni kezdtem hűtés céljából. A tulajdonos hozzáértően igazgatott egy marionett bábut, megrángatta zsinórjait mozdulatot varázsolva az élettelen testbe. Amilyen gyorsan csak tudtam, felkortyoltam az ízetlen löttyöt.
- Köszönöm a vendéglátást, de most már mennem kell. – Mintha meg se hallotta volna szavaimat. Zavartan álldogáltam még egy darabig, majd megfordultam, de mozdulatom félbe maradt.
- Hány éves vagy? – Nem tudtam figyelmen kívül hagyni a megváltozott hangsúlyt.
- Huszonhét.
- Egészségesnek tűnsz.
- Ezt most nem értem.
- Biztos, hogy nem találtál semmit, ami megtetszett?
- Nem. Most mennem kell, vi –
Hirtelen megpördült velem a világ. Nem tudtam, hol van a fent, és hol a lent. Kezem kapaszkodót keresve markolt a semmibe, de nem voltam elég gyors, és már csak azt éreztem, hogy a vállam fájdalmasan erősen csapódik a padlóhoz. Próbáltam feltápászkodni, de a lábam zsibbadt, fejem kótyagos volt, és az sem segített, hogy szemem előtt spirálisan forogtak a színek.
Artikulátlan hangok hagyták el a számat, éreztem, ahogy hideg verejték ül meg a tarkómon, agyam más tempóban dolgozott, mint a testem. Homályos folt jelent meg előttem, hunyorogva próbáltam kinézni, de nem jártam sikerrel. Jéghideg tenyér simult gyöngyöző homlokomra, tulajdonosa szavai visszhangoztak.
Hirtelen a polcokon ülő bábúk nem voltak mozdulatlanok többé, életre kelve fordultak felém hatalmas golyóbis szemükkel, eltorzult hangon sikítoztak érthetetlen dolgokat, lebilincselt testük úgy rángatózott, mintha rohamot kaptak volna.
A sikítozások bizarr szirénéneke fülsértő volt számomra, felforrósodott a halálkórustól az agyam. Végül felfogtam a hangok értelmét. Menekülj! Vigyázz! Fuss! Örök merevségbe száműzött játékok életnagyságúvá nőttek, kipeckezett szemük riadtságot tükröztek.
Fülemre kellett tapasztanom a tenyerem, úgy éreztem szét robban a fejem a hangok zúgásától. Hagyjatok! Ne érjetek hozzám!

 

Nem láttam semmit, ám éreztem, hogy nem létező falak készülnek a fejemre omlani. Lüktető massza volt minden gondolatom. Egyetlen, nyálkás és elkülöníthetetlen gondolatfolyam, minek se eleje, se vége. Nem emlékeztem mi történt. Hol vagyok? Mi ez a sötét? Csörgött a kezem, ha megmozdítottam. Csörgött a lábam is. Körülöttem minden szűk volt és sötét. Túl szűk, túl sötét. A tompa morajlás, ismeretlen dübörgés egyre erősebb lett. Mintha be lett volna dugulva a fülem, akár ha víz alól hallgatnám, mit beszélnek a fejem fölött.
Nem bírtam megtartani a saját fejem, az mellkasomra csuklott, még arra sem volt erőm, hogy összezárjam a számat, így résre nyitott ajkaim szélén lassan csordogált ki a nyál. Pislogni nem tudtam, mintha mágnes szorítaná össze a szemhéjamat. Összeszedtem minden erőmet és próbáltam működésre bírni az agyam, újra és újra küldtem a parancsot, de túl zsibbadt voltam még hozzá; nem sikerült.
Kellet egy kis idő, de szép lassan tisztult a kép. Felrémlett, hogy egy kacatboltban kóvályogtam, és hogy hiba volt meginni az ismeretlen folyadékot. Összerezzentem annak gondolatára, hogy hozzám hasonlóan hörögtek kiszolgáltatva porcelánnak öltöztetett emberek. Hallásom zárkózott fel utoljára érzékszerveim közül, és amit hallottam, az visszataszított a szakadék szélére, le a feneketlen, sötét mélyre.

 

Már nem tudtam, hol fáj, a fájdalom az egész testemben elterjedt. Olyan voltam, mint egyetlen lüktető csomó. De vajon meddig?

 

Dermesztő hidegség árad szét bennem – a semmi hullamerevsége. Kezem gúzsba kötve beállítva, szemeim kipeckelve, arcom töröttbe pingálva. Szám egyenes vonal, arcizmaim kifeszítve, ha akarnám, se tudnám megváltoztatni. Kerek piros folt van az arcomra mázolva, nevetségesen utánozva a természetes pirospozsgás színt. Hangom csak gondolatban él.
Örök mozdulatlanságra vagyok ítélve, a falra szögeztek, életem zsinórjának mozgatója egy vén boszorkány, aki elől nincs menekvés. Sorstársaimmal küzdünk a lehetetlen ellen, és imádkozunk, hogy más ne kerüljön közénk. De mindig késő. Mert egy óvatlan pillanatban összetörnek.

14 megjegyzés:

  1. Szia! ^^

    Tyű, hát olyan hanguéata volt ennek, mintha nem is tudom, hogy milyen filmben letünk volna, de nagyon átadtad az egészet nekem a leírásokkal, nagyon tetszett az elhagyatott kisutcának a körülíráa, az omladozó falak, a szűk építés, meg minden, tök jól el tudtam képzelni a kihaltságot és ezt a rejtélyességet. Meg tetszett ez, hogy csak céltalanul bolyongott, szeretek én is néha csak úgy menni, amerre a lábam visz, bár ismert helyen ritkán lyukadok ki ott, ahol még nem jártam, mert a megszokott utak vezetnek, de amikor Görögországban voltam egy kis városkában, teljesen ilyen volt, amit itt leírtál, valami hasonló helyre képzeltem a szereplőt meg magamat is a novelládat olvasva.
    Hát persze, jűtékbolt, mgy tényleg elég ijesztő, főleg ha ősrégi ócskaságok vannak, hát ez is görögben volt, bementem egy múzeumba, annak az emeletére, és vagy 500 porcelánbaba nézett rám. XDD De amúgy csak néhány volt para, régen kiskoromban szerettem ezeket, pont a ruhájuk és a hajuk miatt, csak hát törtem én is el párat.. :/ Tetszett, pont ez, hogy a ruhájuk milyen kis szépen ki volt emelve, hogy mennyit foglalkoztak vele, azok annyira szépek tényleg, mindig magamnak is akartam olyan hercegnőset kislányként, aztán megelégedtem csak a barbikkal. XD Viszont ha túlzásba viszik az arcuk megfestését, az tényleg tök para, mint ahogy itt is írtad, pedig olyan szépre is meg lehetne őket festeni..
    És ez a kellemetlenség, hogy bemegy egy boltba, de menni is akar, pedig nem vett semmit... Hát ezt át tudtam érezni, tök feszült vagyok, amikor így megyek be én is valahova, csak nézelődni, érzem a nyomást, hogy vennem kell valamit, mert kinéznek, meg izé, milyen már, ha nem veszek, jaj, nagyon rossz érzés, nem is merek bemenni úgy boltba, ha nincs bent más, tök gáz. XDDD Dehát a szereplőnek is így kellett volna éreznie, meg is járta a végén. Amúgy jaj, elfelejtettem, hogy kit írtál hozzá, úgyhogy nem tudtam, kit is kéne elképzeljek, úgyhogy a kép alapján próbáltam kitalálni magamnak valakit. :D

    Már akkor éreztem, hogy valami baj lesz itt, amikor zölden fénylett az ablakban valami, hát nem néz ez a fiú se thrillert vagy valamit, hogy tudja, ilyenkor futni kell az ellenkező irányba? XD
    Amúy tökre ilyen Chihiro szellemországban feelingje volt, a banyát is valahogy úgy képzeltem el.
    A végén meg, hogy őt is babává változtatta, számítottam rá, de olyan hirtelen volt, és ahogy leírtad a változásokat, az borzongató volt. A végén meg nem is tudtam, hogy mi történik, meg is fagytam egy kicsit én is, de ha jól értettem, akkor össze is törték?? :O
    Durva volt.
    És a dal is tök jól átjött, a maga bizarr módján, ahogy szegény fiút levadázta ez a boszorkány.

    Kiírtam pár kifejezést, amik nagyon tetszettek:
    "utaznak sehová és meg sem érkeznek soha" - ez olyan végtelenül semmi kifejezés, amire nem is tudom, mit mondjak, ellentétes, kifejezhetetlen, de mégis nagyon sok mindent kifejez, pedig tök egyszerű, de nekem nagyon tetszik valamiért XD
    "kortalanná szépítette őt a szeme" - ez nagyon szép szeritnem, még ha bosziról is van itt szó, az öregedés szerintem az ember testét érinti, de a szeme, azon keresztül is a lelke nem öregszik meg egy embernek.
    "Hangom csak gondolatban él." - ez is tetszett, meg most itt fizikailag is képtelen volt beszélni, de tök sokszor van az amúgy is, hogy nem hallanak meg, vagy nem mondjuk ki, amit akarunk, akkor ez tényleg valóságos lehet. Meg szerintem ilyen van akkor is, ha rég nem találkoztunk valakivel, vagy gondolunk valakire, és a fejünkban halljuk a hangját, de fizikailag valamiért nem tehetjük meg.
    "a semmi hullamerevsége" - ez olyan wow, nagyon szeretem az ilyen deep kifejezéseket.

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. Volt pár vesszőhibád, főleg az "és"-ek előtt, és most nem voltam béna, és ki tudtam szűrni azokat, amik elé szerintem kell. XD
      "megőrizte történelmi báját és megmenekült" - és elé vessző kell
      "s utaznak sehová és meg sem érkeznek soha." - és elé vessző kell ide is
      "Egy idős hölgy lépett ki a pult mögötti gyöngyfüzér mögül és érdeklődve méregetett" - és elé vessző kell
      "Mélyen meghajoltam és sarkon fordultam" és elé vessző kell
      "aki még megbecsüli az értékét és magával visz" - és elé vessző kell
      "Megköszöntem a teát és fújni kezdtem hűtés céljából." - és előtt vessző
      "úgy éreztem szét robban a fejem" éreztem után vessző kell, mert igazából lenne ott még egy "hogy", ami elhagyható, de a vessző kell
      "Összeszedtem minden erőmet és próbáltam" - és elé vesző kell
      Azért kell ezek elé, mert za egymás után következő történéseket, ha éssel választjuk el, akkor vesszőt kell elé tenni. Meg akkor is, ha valaminek az időbeli egymásutániságát akarjuk kifejezni.

      Na, ennyi lettem volna, tetszett a történeted, visszahozta adalt, is, nem csak tartalmában, hanem hát a hangulat,a szinte hallottam a fejemben közben, olyan kísérteties volt. Nagyon illik hozzád ez a thriller/fantasy akármi téma, de remélem, hogy nem lesz több baba már, mert lassan velük fogok álmodni. XDD
      Uu, és nagyon tetszett a képed, amit szerkesztettél, nagyon illik! Meg a vers is az elején. Azt amúgy te írtad? :O

      Köszönöm, hogy olvashattam, várlak a következő körben is! ^^

      Törlés
    2. Szia!
      Juj, nagyon örülök, hogy tetszett! Már nyáron megfogalmazott bennem ez a történet egy TikTok videó láttán, aztán egy kicsit tovább gondoltam az ottani történetet. Mondjuk eléggé eltelt azóta az idő, és kicsit szomorú így visszatekintve amiért lusta voltam leírni - vagyis amikor lett volna ihletem, akkor meg időm nem volt... Szóval örültem, hogy egy ilyen dalt kaptunk :D

      Igen, én írtam a kis verset ^^

      Amúgy most bajban voltam, mert egyszerűen nem találtam senkit, akit bele tudtam volna képzelni a karakter bőrébe - igaz, hogy nincs megnevezve, de akkor is :P - utána eszembe jutott, hogy anno olvastam egy Monsta X horror ficit, és Hyungwon lett az áldozat.

      De én úgy élveztem a sok csecsebecse, meg kacat leírását, remélem nem tűnik túl soknak XD Bár őszintén nem tudom, hogy sokan miért félnek a babáktól, mert szerintem nem ijesztőek, még a régi, porcelán babák sem, szerintem olyan szépek. Bár a Babák szigetére nem tenném be a lábam...

      Én is teljesen ilyen vagyok! XD Olyan kellemetlen kijönni egy boltból úgy, hogy nem veszek semmit, szószerint kislisszanok az ajtón. Meg kb én mindenkit megsajnálok, mégha tudom, hogy nem is kellene, de akkor is, ezért elég gyenge célpont vagyok az ilyen "feltartom, addig amíg lehet" típusú embereknek. De igyekszem lerázni őket amilyen hamar csak lehet, de mégis sajnálom őket, hogy milyen bunkó vagyok XD Ez normális? xd

      Uh, nem ismerem a Chihiro szellemországbant :(

      Attól függ, hogy mikor és mit törtek vagy törnek össze ;)

      Köszi a kiemeléseket! Valahogy nem érzek rá az és előtti vesszőkre :D

      Jaj, nagyon sok képet szerkesztettem, de kb kettő tetszett csak XD
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  2. Szia~~ ^^

    Wow. Hát nekem ez nagyon tetszett! Nem tudom, hogy mennyire beteg dolog ez, de én kifejezetten imádom a hasonló történeteket. Már az elején megtippeltem, hogy mi lesz a vége - és be is jött -, de ennek ellenére én élveztem minden sorát.

    Nagyon tetszett az egész, de ahogy leírtad azt, hogy elájul az ismeretlen, teának álcázott folyadéktól nekem nagyon, de tényleg nagyon bejött. Sose láttam még ilyen szépen leírva, mindenki elintézi agy annyival, hogy émelygett a karakter, aztán sötétség, de te olyan jól leírtad.

    Azt vettem észre, hogy ilyesmi történeteket írsz, de nincs is ezzel baj, főleg, hogy én nagyon élvezem ezeket, de szerintem a te stílusodhoz nagyon is illik. Nagyon jól át tudod adni egy-egy jelenet hangulatát, az érzéseket. Én tényleg nagyon szeretem az ilyen thriller/fantasy beütéses történeteket. *-*

    Tényleg ilyen Chihiro szellemországban feelingje van, de nekem még a Kuroshitsuji (Black Butler) egy évadának pár része nagyoooon hasonlított erre. Viszont tényleg nem győzöm hangoztatni, hogy én imádtam ezt. És ahhh... Nem biztos, hogy értelmes hozzászólás lesz, de még a hatása alatt vagyok. Örülök, hogy megírtad ezt a novellát, mert tükrözi a dalt is, és tényleg nagyon jó lett. *-*

    Tetszett az is, hogy kiemeltél kütyüket, amik ugye a boltban voltak, egy időre talán el is felejtettem, hogy mi lesz a vége... De teljesen magam elé tudtam képzelni mindent. Az apróságokat, a boltost, és a főszereplőt is.

    A kép az elején már biztosította a hangulatot, és amúgy ki kell emeljem, hogy szerintem nagyon jó lett, tökéletesen passzol a történet hangulatához.

    Tudom, hogy említettem már, de ki kell emelnem az egész részletet, mert engem ez tényleg nagyon megragadott.
    "Hirtelen megpördült velem a világ. Nem tudtam, hol van a fent, és hol a lent. Kezem kapaszkodót keresve markolt a semmibe, de nem voltam elég gyors, és már csak azt éreztem, hogy a vállam fájdalmasan erősen csapódik a padlóhoz. Próbáltam feltápászkodni, de a lábam zsibbadt, fejem kótyagos volt, és az sem segített, hogy szemem előtt spirálisan forogtak a színek.
    Artikulátlan hangok hagyták el a számat, éreztem, ahogy hideg verejték ül meg a tarkómon, agyam más tempóban dolgozott, mint a testem. Homályos folt jelent meg előttem, hunyorogva próbáltam kinézni, de nem jártam sikerrel. Jéghideg tenyér simult gyöngyöző homlokomra, tulajdonosa szavai visszhangoztak.
    Hirtelen a polcokon ülő bábúk nem voltak mozdulatlanok többé, életre kelve fordultak felém hatalmas golyóbis szemükkel, eltorzult hangon sikítoztak érthetetlen dolgokat, lebilincselt testük úgy rángatózott, mintha rohamot kaptak volna.
    A sikítozások bizarr szirénéneke fülsértő volt számomra, felforrósodott a halálkórustól az agyam. Végül felfogtam a hangok értelmét. Menekülj! Vigyázz! Fuss! Örök merevségbe száműzött játékok életnagyságúvá nőttek, kipeckezett szemük riadtságot tükröztek.
    Fülemre kellett tapasztanom a tenyerem, úgy éreztem szét robban a fejem a hangok zúgásától. Hagyjatok! Ne érjetek hozzám!"

    Köszönöm, hogy olvashattam! Én nem ellenezném, ha a továbbiakban is hasonló hangvételű történeteket írnál, sőt kifejezetten örülnék is neki. Várlak a következő körben is! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, hogy tetszett és hogy még nincs tele a hócipőd a babákkal, de most komolyan... bemegy a főszereplő egy régi játékboltba, és mi lehet ott a legrémisztőbb? Biztos, hogy nem kisvasúttá fog változni XD
      Jaj, de szerettem a Kuroshitsujit! :D

      Igen, azt a részt azért is írtam hosszabbra, mert ugye ott van a felismerés.
      Remélem, hogy lesz még alkalmam hasonló sztorikat írni, mert most nagyon rákaptam az ízére :D
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  3. Szia!

    Hát nekem amúgy az elején le se esett, hogy most fiú szemszögből olvasok, végig arra vártam mikor fog megjelenni Hyungwon, amikor meg már a kis boltocskaban sem volt jelen na akkor kezdtem elgondolkozni, hogy akkor lehet eleve Hyungwon szemszögéből olvasunk.

    Én amúgy eleinte nem nagyon kaptam el a hangulatot, de aztán sikerült belerázódnom, csak valamiért mindig Csernobil ugrott be, de mondom azért ennyire csak nem kritikus a helyzet XD aztán amikor már a bolt helyszínét írtad le ott már tökre beletudtam magam élni meg hát pacsit mert én is ilyen vagyok, pláne az idősebbekkel hát egyszerűen nem tudok nemet mondani, ezt meg gyakran kihasznaljak. Egyszer kint álltam vagy 3 óráig a szomszéddal mert csak beszélt meg beszélt, én meg csak hallgattam és azt vártam mikor hagyja már abba rip XD

    Amúgy személy szerint én imádom az ilyen sztorikat, pont ezért mert sokan félnek a babáktól és némelyik film meg annyira jól atadja azt a tényt, hogy miért félnek tőle ennyien. Szóval igen, én szeretem az ilyesmit, és nagyon baljós volt az egész a nénike részéről, mindvégig lehetett sejteni mi lesz, de ezt a legjobban táltaltad, úgyhogy a vége nagyon király volt.

    Az utolsó bekezdés is annyira atadott mindent ezzel az összetört kifejezéssel, meg hogy küzdenek a lehetetlen ellen. Hát kész. Meg amúgy úgy maga a fogalmazásod is tetszett, amiket Vivien kiemelt azokra én is felfigyeltem, tök jó volt ilyen kifejezéseket olvasni.

    Köszönöm, hogy olvashattam! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Most, hogy ezt írtad, elgondolkoztam azon, hogy lehet oda kellene írnom az elejére a műfajt, meg szereplőket, csak ugye én még a hozzáfűzéseket is a csopiba írom, és ide inkább az írásokat illesztem. Bár mondjuk nem annyira fontos, hogy ki a főszereplő, szerintem, nem zavarja a történetet. De már régóta gondolkozok azon, hogy újra alkotom a blogot, mert úristen már 6 éves...
      Csernobil? Jaj, miből gondoltad ezt? :o
      Azért örülök, hogy végül bele tudtál rázkódni :)

      Szomszédom egy öreg néni, aki egyedül és és unatkozik szegény, szoktam váltani vele pár szót, csak egy idő után már szó szerint feltartja az embert, mikor rohanok suliba és akkor behív, hogy húzzam ki a konnektorból a porszívót, meg kifigyeli, hogy mikor megyek vagy jövök haza, és direkt kijön a lépcsőházba, ott vár és nem lehet tőle megszabadulni... Szinte futva megyek ki, meg be az ajtón, nehogy elkapjon szegény XD

      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
    2. Igen, egyetértek veled, nem fontos a szereplő meg hát nem hibakent mondtam ezt, csak te ugye ha jól emlékszem általában lány szemszögből szoktál írni, aztán eleve abban kezdtem és később váltottam át Hyungwonra XD dehat ez legyen a legkevesebb tényleg, a novella élvezhető meg így amúgy hogy fiút választottál még jobb is lett, mert hát egy lányból ezt hamarabb ki lehet nézni, így én csináltam magamnak egy meglepő fordulatot.

      Na és hát Csernobil, jó kérdés. Ott az omladozó vakolat meg bedeszkazott falak sorok valamiért úgy elevenultek meg nekem, pedig ugye a tudatomban végig tudtam, hogy itt nem olyan omladozó falak vannak, de egy fél perc erejéig nem sikerült megszabadulnom Csernobiltol.

      Egyébként ha gondolod és szeretned én szívesen segítek a blogban, nem tudom, hogy csak a bejegyzéseket szeretnéd atirni, vagy egy komplett új blogot szeretnél, de itt vagyok mindenhez ^^

      Törlés
  4. Szia^^
    Hú, hát én egyaáltalán nem bántam a témaválasztásodat (sőt, én is babásat írtam, remélem, nem veszed nyúlásnakXD)
    Én tökre úgy éreztem az elején, mintha vonzotta volna magához a bolt a srácot. Mármint, hogy a boszorkány valami láthatatlan bájjal csalogatta oda, hogy elejthesse következő áldozatát. Meg hát a zöld fény is biztos megvolt buherálva, hogy olyan csábító legyenXDD
    A „Megálltam a kirakat előtt” kezdetű bekezdést, úgy, ahogy van, imádtam. Annyira jól fogalmaztad meg, hogy mik találhatók a boltban. Amúgy is van szerintem egy különös fogalmazásmódod, ami nekem nagyon bejön^^ Viszont én úgy vettem észre, hogy ebben a bekezdésben egyszer csak jelen időre váltottál múltról.
    Hú, az is annyira tetszett, hogy még a levegő is öreg volt! Nekem erről az jut eszembe, amikor még régen, mielőtt eladták, a nagymamám házába jártunk le vidékre nyaranta. És abban a házban volt ilyen összetéveszthetetlen öreg szag. Nem tudtam akkor még megnevezni, hogy ez milyen illat, de most, hogy nálad olvasom nagyon passzolXD
    A nénike leírása is tetszett. Tudtam, hogy valami lesz a babákkal, de őszintén szólva arra nem gondoltam az elején, hogy a néni valójában a vasorrú bábaXDD És hát én sem tudok kb. soha semmire nemet mondani, úgyhogy biztos, hogy nem fordultam volna ki addig, amíg ki nem választottam volna valami vacakságot. És még a hülye teát is megittam volna, mert ki gondolná, hogy egy öreg néni fog belekeverni valamit?
    Nagyon hangulatba hozott az egész, és neked tényleg ez a műfajod:-) Szóval nálad nem bánom, ha nem fluffot fogsz írni a dalomraXDD Bár azért egy kör erejéig arra is kíváncsi lennék^^
    Köszönöm, hogy olvashattam! Engem megint megvettél^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülök neked is! Egyáltalán nem veszem koppintásnak, mert bármikor juthat eszünkben hasonló téma, és bár még nem olvastam a tied, biztos, hogy máshogy van kivitelezve, mint ez :)
      Igen, próbáltam is úgy megfogalmazni, hogy valami láthatatlan erő húzta a bolt felé. Mondjuk nem muszáj bűbájnak lennie, mert van amikor úgy érzed, hogy be kell menned abba a boltba xd
      Jaj, igen, annál a bekezdésnél bajban voltam, mert csak vitt és vitt magával a gondolat, fel se néztem írás közben. De azzal a váltással próbáltam volna az időtlenséget szimbolizálni a játékok és a kirakat terén.
      Nálam is volt olyan, hogy bementem valahova és éreztem azt a régi, dohos szagot XD De nem azt az áporodott, elhanyagoltságból keletkezett szagot, hanem az idő múlásának illatát. Az elmúlt pillanatok levegőjét.
      Most gondolj bele, szegény vevők mit élhettek át, míg úgy néztek ki, mint a babák :(

      Örülök, hogy tetszett, és hűha, visszakerestem az írásaimat, és rájöttem, hogy nálam nagyon ritka a tömör fluff, valami mellette mindig van :D De egyszer hátha tudok pillecukrokat is írni :)
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  5. Szia!^^
    Wow, nekem ez nagyon tetszett! Egyáltalán nem bántam a témaválasztást, nekem az egész hangulata a novellának nagyon bejött most, és a dalt is nagyon hozta magával. Először én is tökre azt hittem, hogy lány szemszögéből olvasunk, nem is tudom miért xd aztán persze hamar rájöttem, hogy nem így van.
    Nekem nagyon tetszettek a leírásaid, bár azokat mindig imádom :D olyan egyszerű dolgokat annyira szépen tudsz megfogalmazni, hogy tényleg jól esik olvasni.
    Jajj hát olyan rossz érzésem volt már akkor, mikor bement a boltba, itt mondtam magamba, hogy fuss el inkább xdd aztán a néni is a teával, mondom ajjaj, azt ne idd meg xdd aztán persze megitta, én meg mint egy horrorfilm nézése közben fogom a fejem xdd
    Annyira ismerős nekem is a sokat beszélő néni, itt a panelban rengeteg van, ha csak a szemetet viszem le is mindig elkap valaki, aztán alig tudok szabadulni xd bár én pont ezért néha már kicsit bunkó tudok lenni haha, nem hagyom magam, megedződtem az évek alatt xdd szóval én Hyungwon helyében tuti fogtam volna magam és kisprinteltem volna még az utcából is xd a nénike meg csináljon csak másból creepy babákat.
    Engem az utolsó bekezdés fogott meg a legjobban, nagyon át tudtam érezni az egészet, meg amúgy az egész novella tényleg nagyon tetszett :D
    Köszönöm, hogy olvashattam!^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, hogy tetszett! Hát mi mást lehetett írni a dalra, ha nem egy rémtörténetet? XD
      Köszönöm a dicséretet, igyekszem ;)
      El tudlak képzelni olvasás közben XD Kb én mindig végig beszélem a filmeket is, pont emiatt :D
      Igen, lassan már nem lehet tőlük szép szóval megmenekülni, csak ha bunkó az ember, utána meg néznek rád azzal a szemrehányó tekintettel :D
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  6. Sziaaa

    Jajj a babák :D Eszembe jutott Jongin, és hogy mennyire szereti a horror filmeket és egyszer írta hogy Annabelle cuki pici baba, aki az igaz gazdáját keresi és milyen kalandos egy film :D Hát ez is kalandos volt. ÉS SZEGÉNY HYUNGWON TT_TT Egyébként, amikor az órákat említetted a boltban, akkor akaratlanul is eszembe jutott a dramarama mv-ben, emg lehet más mv-kben is benne van, de az ottani óra, és azt hittem valami összefüggés lesz, de aztán nem.

    Egyébként engem teljesen lenyűgöz, hogy mekkora képzelőerőd van, hogy mennyire látod magad elpőtt a részleteket, és hogy egy ilyen boltot mennyire élethűen tudtál ábrázolni. A kis pókoktól elkezdve, a rengeteg odaillő tárgyon át. Nekem szerintem akkor se menne így, hogyha egy kép elém lenne téve, hogy na akkor ezt irjam le. Ami kifejezetten tetszett, hogy a gyöngysoros függöny mögül jött elő az asszony. Hát ez a függöny minden shady place elsőszámú kelléke esküszöm, és imádom, hogy eszedbe jutott! :D
    Nekem az is tetszett, ahogy az elhagyatott utcákat és épületeket írtad le, itt is az a részletesség meg pontosság, tényleg minden a helyén és élethűen, full el tudtam képzelni.

    A kedvenc részletem az ez volt:
    "s utaznak sehová és meg sem érkeznek soha" - ez annyira találó volt, pláne ha azt vesszük, hogy egy játék vonatról van szó :D

    A végén a bezártság érzését is nagyon jól hoztad, meg a mozdulatlanságét is.
    Én szeretem nagyon, hogy iylen hátborzongató sztorikat írsz. Olyan jó, hogy ezekkel te is színesebbé teszed a challenge palettáját, mint pl Ivett is a sok fantasyval.

    A néni aki nem tudja befogni a száját nekem is ismerős amúgy, még az előző laksáunknál volt a szomszédunk, és apa lespanol vele nagyon és megbizta azzal, hogy hozza nekünk a még oda érkező leveleket (a szemben lévő lécpsőházba költöztünk). A néni egy csomoszor itt köt ki, de apa meghát sosincs itthon, és már elegem van :D

    Egyébként kiskoromban volt egy járókababám, és mindig az emeleteságy meg a lépcső közé volt betéve, és a szemével mindig engem nézett a kis résen, ahogy aludtam, és egy idő után leesett a feje is, és hát... rettegtem tőle :'D

    Köszönöm, hogy olvashattam! *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Jaj, hát egyértelmű, hogy babák XD Amúgy nem értem, hogy lehet azt a filmet cukinak és kalandosnak mondani - vagyis kalandosnak kalandos XD Szerinted nyugodtan ülte végig azt a filmet, rezzenéstelen arccal? Vagy utána fél aludni menni ... :D

      Én nagyon szeretek ilyen régiség-boltokban nézelődni, annyi kincs van, meg érték és a történetük! Ha beszélni tudnának, annyira megihletnek.
      Örülök, hogy tetszett a történet, mert nagyon élvezem ezeket írni, bár most a kövi körre más témát szeretnék boncolgatni, semmiből nem jó a túl sok ;)

      Viszont a te babás történeted tényleg bizarr, nem is értem, hogy mertél létezni mellette.
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés