2021. január 5., kedd

Cseppek

 (Music Challenge: Bagossy Brothers Company - Úszom a Nap felé)


„A jó öreg kút csendesen ontja vizét

így telik minden napja.

Áldott élet ez, fontolgatom:

csak adni, adni minden napon.

Ilyen kúttá kellene lennem.

Csak adni teljes életemben.

Mindig csak adni?

Ez terhet is jelenthet!

Jó kút, nem érzed ezt a terhet?

Belenézek, tükre rám ragyog,

de hiszen a forrás nem én vagyok!

Árad belém, csak továbbadom,

Vidáman, csendben és szabadon.”

(Ismeretlen szerző: Mindig csak adni – részlet)

 

Szürke, nehéz kövek ültek egymáson, zöld moha telepedett meg illesztésük vonalán. Érdes felületüket az idő simává csiszolta, durva érintések formálták lekerekített alakját, a repedésekben elfeledett emlékek bújtak meg. A kút vaskos fala szilárdan állt a szembeszéllel, meginoghatatlanul emelkedett büszke alakja. Mélyen a földbe nyúlt, vize éltető forrását áhítattal védte a sötétség, tükrében a valóság minden egyes rezdülése.

Nesztelenség költözött belsejébe, a selymes ízű víz nyugodtan pihent benne, hallgatva a kövek mélyén megbúvó gondolatok visszhangját. Mélysötét tükrének tökéletességét egy régi, szálkás favödör zavarta meg: óvatosan bukott alá a súlytalanságnak, körülötte apró buborékok lélegeztek fel, hangtalanul hullámzott a vízfelszín; majd hatalmas sóhajjal húzták ki fülénél fogva, utána még sokáig ringatózott a felület.

A vödör pereméről komótosan csúszkált lefelé egy megkésett vízcsepp, hogy társai után ő is a mélybe vesse magát. Útjában követte a cseber rögös alakját, szélsebesen szelte át az akadályokat, majd egy futó elbizonytalanodás után elengedte a tárgy alját és a mélybe szállt, hogy ő is, mint társai, csilingelő pukkanással váljon a gondoskodó kút újbóli lakójává.

 

Csöpp-csöpp – szólt a kék harmónia.

 

A vízcsepp igyekezett, hogy az egész része legyen, nagyot nyújtózott, formálta alakját, majd szárnyát kitárva repült a fellegek alá azúrkék valójával. Tollait fodrozta a gyenge szél, gombszemei élénken pislogtak; szabadon szárnyalt az égen, melyet a nap szalmaszínű sugara, mint kiborult festék áztatott el.

Lejjebb ereszkedve vitorlázott a karibikék tenger vad hullámai felett és csak kacagott, mert akárhogy nyújtózkodott a haragos vízfodor, hogy magával rántsa a mélybe, nem érte el a madarat. Az szárnyával békésen csapkodva szállt tovább a füstfelhők alatt, mellé szegődött társaival együtt élvezte e középutat.

Alatta a feneketlen sötétség, felette a hívogató világos; „hitünk se sötét, se világos”.

25 megjegyzés:

  1. Húú, hát nekem ez nagyon tetszett!! Annyira szépen, csodálatos jelzőkkel, szavakkal, mindennek írtad le a kút, az abból kimert víz életét, hogy megborzongtam. Hát én odavagyok az ilyen megszemélyesítéses dolgokért, ezzel meg tudtok venni, ezt itt is wow, nagyon élveztem olvasni. Ahhoz képest, hogy mennyit szenvedtél vele, egyáltalán nem látszik ez nekem, örülök, hogy végül sikerült kiposztolnod, és amúgy a cím nekem nagyon tetszik! (Kíváncsi vagyok azért a másikra is ><)
    Nagyon szép ez a vers idézet, amit beszúrtál az eéejére, tényleg nagyon illik hozzá a novellád. Abban nem vagyok biztos, hogy teljesen értettem a végén, hogy mi történik, de én úgy képzeltem, hogy esik a kis csepp, aztán hirtelen egy kis kék madárkává változik és elrepül. Erre pedig annyira illik az a Naruto opening, aminek a címe a Blue Bird, az az egyik kedvencem, végig hallottam közben a fejemben a dalt, nagyon passzolt hozzá. ;;;
    És a végén ez az idézet, "hitünk se sötét, se világos" - ez is annyira tetszik, még nem teljesen tudtam ezt lefordítani magamnak, hogy mit is jelent, de nagyon megragadott és gondolkodok rajta.
    Ez az egyik kedvenc kifejezésem még: "kék harmónia" - hát ez wow.
    Meg ez is: "gondolatok vízhangját" - ebben egy kis hiba is van, ha visszhangot akartál írni. Mert visszahallatszik a hang. De nagyon tetszik!
    Uh, nem is tudok többet mondani, szerintem fantasztikusan szép lett, és a dalt is nagyon óvatosan és gyengéden belevitted!
    Köszönöm, hogy olvashattam, nagyon várom a következő írásodat is! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülök, hogy tetszik, mert nagyon nehezen jött az ihlet, őszintén, nekem a dal jelentése is fejtörést okozott.
      Amúgy izgulok, hogy mennyire fog nektek tetszeni, mennyire jön át, amit a sorok közt beleírtam, mert a fejemben nagyon szépen élt a kép, de a szavak pöppet nehezen jöttek :D
      Nagyon örülök, hogy szépnek találtad, a címet nagy nehezen szültem meg, és külön örülök annak, hogy megláttad az átmenetet! Mert igen! Jól látod! A csepp esés közben változik át madárrá és onnanstól már nem a kútnál vagyunk, hanem a tengeren.
      Megnéztem és hallgattam a Naruto openinget - én nem néztem az animét - és nagyon szépen rajzolták le a madarat, valahogy én is így képzeltem el, örülök, hogy hozzá is tudtad kötni.
      A hibát javítottam, irulva-pirulva, mert nem így szoktam írni, csak szerintem a víz volt a fejemben :D
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Megj.: ha már meglehet venni téged, szívesen ajánlom figyelmedbe az Origin című novellámat, azt is a challenge keretei közt írtam, de te akkor még nem voltál benne szerintem >< Én személy szerint nagyon büszke vagyok rá, mert Hanyu Yuzuru kűr zenéjére írhattam, és a végén egy irodalmi-művészeti folyóiratban is megjelenhetett. (önreklám vége)

      Törlés
    2. Wooow, mindenképpen elolvasom! A kűrzenékért, jégkorcsolyáért is oda meg vissza vagyok, nincs mit tovább fokozni ezen, megkeresem és írok hozzá! Köszi az ajánlást, és wow, fantasztikus, hogy még meg is jelentették, gratulálok!!! ^^

      Törlés
  2. Szia!^^
    Wow, ez amilyen rövid, olyan gyönyörű is volt egyben! :D Végig csodaszép volt a fogalmazásod, a szavak, a jelzők, a hasonlatok mind elképesztőek voltak. A vers az elején tökéletesen tükrözi a novellát, nekem nagyon tetszett, hogy ezzel indítottad az egészet, tök jól fölvezette a hangulatot és a témát is.
    Az egész madárrá változás annyira jó ötlet volt, és olyan művészinek hatott, engem nagyon megfogtál vele, ahogy a kúttal, és a cseppekkel is :D
    A kedvencem nekem is ez lett: „hitünk se sötét, se világos”. - olyan szép mondanivaló egy ilyen rövidke írásban, de engem nagyon megfogott, ahogy mindezt a tengerrel és a Nappal is összehasonlítottad, wow. Én imádom az ilyeneket, és hát a dalhoz is passzolt, ahogy ezt beleépítetted.
    Nagyon örülök, hogy megírtad ezt a novellát, és végül címet is találtál neki, szerintem teljesen jól választottál :D
    Köszönöm, hogy olvashattam, várlak a következő körben!^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örlürök, hogy tetszik és köszönöm a dicsérő szavakat! Örülök annak is, hogy megtalálható a kapcsolat a dallal, valami olyasmi tisztát szerettem volna alkotni, mint ami maga a dal is.
      Végül én is megbékéltem a címmel, nem fogok rajta változtatni, mert én az fejemben már kitisztult, hogy miért is ezt adtam címnek :D
      köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  3. Sziaaaa

    Geez, kb az egész novellát ide másolhatnám :O Nem hittem volna, hogy egy kútból idáig el lehet jutni, meg hogy ilyen csodát lehet róla írni, mert ez az volt. Hát elállt a szavam :O

    "kék harmónia"

    "melyet a nap szalmaszínű sugara, mint kiborult festék áztatott el." - istenem, ez nagyon tetszett *-*

    Annyira smooth volt, ahogy a csepp átváltozott madárrá, aztán továbbrepült a tengerhez, nekem nagyon tetszett tényleg. És nem csak a novellád, hanem az elejére beillesztett vers is. Nem igazán vagyok verses típus, de ez nagyon tetszett, és annyira ment a novellához. Először a novella ötlete jutott eszedbe és ugy találtad a verset, vagy a versről jött a novella ötlet? Mindenesetre le a kalappal! Egyébként az utolsó mondatod is, mintha egy versből ragadtad volna *-*

    Köszönöm, hogy olvashattam! Nagyon tetszett! *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Jaj, nagyon örülök, hogy neked is tetszik! Az ilyen rövidke írásoknál mindig bajban vagyok, hogy nem túl sok vagy esetleg túl kevés, amit beleírok :D
      Először eszembe jutott az ötlet, és mikor megírtam a kutas jelenetet, utána vers után néztem, és ez volt, ami szerintem a legjobban illett a novellához. De azt vettem észre, hogy telefonon a középre illesztett vers teljesen elcsúszik, nem tudom, hogy lehetne rajta javítani :o (tehát inkább gépen olvassátok, akkor szép xd)
      „hitünk se sötét, se világos” - ezt is egy versből szedtem ki, ha már azzal kezdtem, gondoltam befejezem azzal is :D
      Petz György : Sötét-világos című verséből származik, azért is tettem idézőjelbe, mert anélkül ugye lopás ><
      Az meg külön boldogság, hogy a Naruto jutott eszetekbe róla XD
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  4. Azt hiszem már most kijelenthetem, ez lesz ennek fordulónak a legegyedibb munkája, pedig még nem értem a lista végére.
    Nem figyeltem milyen hosszú lesz, mikor elkezdtem olvasni, talán kicsit olvastam volna még tovább, de erőltetni sem szabad, a gondolataid idáig értek. A hosszúság, vagy rövidség ellenére két dolgot is találtam rögtön az elején, ami nagyon megtetszett.
    "a repedésekben elfeledett emlékek bújtak meg" ez gyönyörű volt és bár rajongok az ilyen kifejezésekért, őszinte leszek, sose jutott volna eszembe így kifejezni a kút régiségét.
    "hallgatva a kövek mélyén megbúvó gondolatok visszhangját" Ez pedig a másik. A víz közeli csend néma nyugalmát még sosem láttam így viszont senkitől.
    Tetszett, ahogyan mozogni kezdett a nyugalom az ötödik bekezdésben és utána olyan gyorsan vége lett a történetnek, ahogy mozgásba lendült.
    Bevallom nehezen értelmezem az utolsó bekezdést. Érzem minden mondatát, de valahogy nem tudok neki konkrét jelentést párosítani, de tetszik így.
    Köszönöm, hogy olvashattam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Irulok-pirulok. Igaz, nem a megszokott témával jelentkeztem, de a sokadik hallgatásra, illetve az ft. Heureka Pop Orchestra LIVE megtalálásának köszönhetően megszületett az ötlet.
      Jó érzés olvasni, hogy mik tetszettek neked a legjobban :)
      Nekem pedig "mozogni kezdett a nyugalom" kifejezésed tetszik a kommentedben :D
      Nagyon örülök, hogy elnyerte tetszésedet!
      Az utolsó mondatot nem szeretném megmagyarázni, szeretném, ha mindenki magában raktározná el és fordítaná le magának. :)
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  5. Szia!

    Juj, ez nekem nagyon tetszett! Már az elején lévő vers is nagyon tetszett, pedig én annyira nem vagyok verses, tehát kíváncsi voltam, hogy hogyan kapcsolódik majd a kis novelládhoz, végül pedig olyan jó harmóniája lett a kettőnek együtt!

    Annyira tetszett, hogy hányféleképpen ábrázoltad a vizet, ez a madaras ötlet is nagyon jó, nekem eszembe nem jutott volna! :D

    "a selymes ízű víz nyugodtan pihent benne, hallgatva a kövek mélyén megbúvó gondolatok visszhangját" Itt annyira jól el van találva a "selyem ízű víz" és hogy gondolatok bújnak meg a kövek végén, hogy wooow

    Az utolsó mondatot én se nagyon értem, de nagyon megfogott a "hitünk se sötét, se világos", még ha nem is fogtam fel még, hogy mit jelent.

    Igazából tényleg idemásolhatnám az egész novelládat, annyira jól sikerült, egyáltalán nem érződött rajta, hogy nehezen jött az ötlet hozzá :D Köszönöm szépen, hogy olvashattam, várlak a kövi körben is! uwu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülök!
      Én sem vagyok nagy verses, de úgy láttam, hogy jó felvezetés lenne a novella elején, meghatározná a hangulatot és a témát is. Örülök, hogy odaillőnek találtad!
      Nehezen jött az ötlet, sokat gondolkoztam rajta, de szerencsére utána gördülékenyen jött minden, nem az volt, hogy sokat gondolkoztam, hogy na akkor most mi jöjjön ezután :D
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  6. Jaj, hát ez csodálatos volt!
    Nagyon szeretem, amikor ilyen elvontabban írsz, mind fogalmazasilag, mind tartalmilag, annyira jól áll neked ez a nyelvezet és még ugye egyedi is, hogy le a kalappal.

    Nagyon tetszett az elején a vers, meg hogy mennyire illett a novellahoz is, és az egész egypercesed, ahogyan kezdődik, ahogy atvezeted és végül ahogyan befejezed. Hat ez a madárkás ötlet zseni volt, tényleg! Nem is tudok mit kiemelni, tökéletes úgy, ahogy van.

    Köszönöm, hogy olvashattam! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm :) Én is szeretek így írni, csak mindig félek, hogy fog sikerülni :D
      Tökéletesnek nem mondanám, biztos hogy még szebben meglehetett volna írni, de köszönöm!
      És azt is, hogy olvastad! :)

      Törlés
  7. Szia~~ ^^

    Először is, woooow! Amikor először megnyitottam nem gondoltam volna, hogy rövidke novella köszönt rám, de azta! Nagyon szépen megírtad! Ha ki kéne emelnem bármit a szövegből akkor szépen kimásolnám az egész szöveget!

    Hiába volt rövid, nem éreztem annak. Pont elég volt, de még milyen szép is!
    A vers az elején megalapozta a hangulatot, és tökéletesen illett a novelládhoz!

    Nagyon szépen köszönöm, hogy olvashattam, kicsattanó örömmel tettem! ^^
    Kíváncsian várom, hogy majd a mostani körben mit alkotsz! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm szépen! :) Örülök, hogy tetszett, és jókedvre derített.
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  8. Szia^^
    OMG, ez nagyon gyönyörű lett! És szerintem a címével sincs semmi baj. Sokszor az egyszavas, egyszerű címek többet mondanak a hosszúaknál^^
    Hogy lehet egy kútról ilyen szépen írni? Én sosem tudtam egypercest írni, pedig az sokkal nagyobb kihívás, hogy ilyen rövid terjedelemben nyűgözd le az olvasókat. Olvasni se nagyon szoktam, ezért is jó a challenge, mert különben elkerülném az ilgyen gyöngyszemeket:-)
    Olyan izgalmas volt elképzelni a cseppecske útját, ahogy átváltozik, ahogy szárnyal s kacag, hogy csak ámulok, hogy egy ilyen dologból ekkora csodát ki lehet hozni.
    Nekem miért nem jutnak ilyenek az eszembe, hogy kék harmónia? Olyan zseniális! A legjobban mégis ez tetszett: „a nap szalmaszínű sugara, mint kiborult festék áztatott el”. Nekem szökő évente, hosszantartó fejtörés után jut eszembe ilyesmi, de az is csak gyengébb verzióbanXDD
    Köszönöm szépen, hogy olvashattam ezt a kis csodát! Minden sora tetszett, és az utolsó bekezdést is kapizsgálom, hogy mit akar jelenteni^^
    Várlak vissza!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm, örülök, hogy tetszik!
      A végén én is azt mondtam, hogy megmaradok ennél a címnél, ez passzol a legjobban :)
      Én sem írtam rövideket, mindig hosszabb történeteket írtam és a fejezetek is hosszabbak voltak, de itt a challenge során volt lehetőségem rövid is írni - főleg, ha nem volt olyan hatalmas ötletem, vagy mondanivalóm.
      Régebbi mentorom tanított volna arra, hogy használjam a mélyen lévő, de gyakran használt szavakat és így próbáljak meg röviden, tömören kifejezni valamit - ez segített, hogy ne csak hosszúakat írjak, és bátorítok mindenkit arra, hogy próbálkozzon rövidebb írásokkal is - meg hosszabbakkal is -, jó kis gyakorlat, sokat segít a fejlődésben :)
      Nekem meg azok nem szoktak eszembe jutni, amiket ti írtok XD
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  9. Hello hello! ^^
    Először is whu, az állam a padlót verdesi, nagyon odatetted magad, a legegyszerűbb mozzanatokat is olyan szépen írtad le, hogy csak úgy ámulok!
    A vers tetszett az elején, hiába tudok néha a falra mászni tőlük :D
    Olvasva, hogy Petz György neve előkerült: Fun fact, tizenkettedik osztályban Ő volt a magyar tanárom, hatalmas tudású művész lélek volt (Nyugodjon békében!), de a sulim diákjai sajnos ezt nem igen díjazták, sokan ellene voltak.
    "szalmaszínű sugara", "kék harmónia", "mélysötét tükrének tökéletességét", ezeket kiemelem mert nadon tetszettek! ^^
    Köszönöm, hogy olvashattam! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülök, hogy neked is tetszett, eléggé izgultam, hogy mit fogtok hozzá szólni.
      Komolyaaan? De durva, de örülök, hogy ismerted! Sajnos a gimisek (is) nem igazán tudják értékelni azt, ami értékelni való, mert tudod...nem "menő".
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  10. Szia!

    Mikor megláttam, hogy ekkora terjedelmű, kicsit furcsáltam, hogy csak ennyi, és hogy ebből mit lehet kihozni, de te ezt is megoldottad! Olyan gyönyörű mondatokat írtál, és egy kútról beszélünk, wow. Nagyon tetszett, ahogy átívelted a kútból a madárig a történetet. A vers szépen illet ehhez az egyperceshez, örülök, hogy hozzátetted ezt is.

    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, hogy pozitívan csalódtál és hogy tetszik is!
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  11. Woooooow! Amilyen rövid volt, akkorát is ütött, hát ez valami elképesztő volt! Szerelmes vagyok a fogalmazásodba, a kifejezéseidbe, a szavakba, amiket használtál és, hogy így fel tudtad építeni ezt a történetet, a versért pedig külön sok-sok puszit küldök, haha. Nem hittem volna, hogy ilyesmit is olvashatok ezalatt a challenge alatt, de megleptél és tényleg, elejétől a végéig mindent imádtam benne! Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülök, hogy ennyire elnyerte tetszésedet! És végre azt írja valaki, hogy külön örült a versért xd Bár én magam sem vagyok verses típus... ;)
      Én köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  12. Sziaa
    Wow, lenyűgöző munka. Mindig irigylem ha valaki képes ennyire művészien írni és neked most ez teljesen sikerült 😍 A vers nagyon tetszett, irtó tehetséges vagy. Köszönöm, hogy olvashattam ❤️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örülök neked is és annak is, hogy tetszik!
      Köszönöm a kedves szavakat, de itt mindenki tehetséges :)
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés