2019. november 11., hétfő

Nincs kegyelem


(MUSIC CHALLENGE! Zene: Avril Lavigne -Give you what you like)

Mereven előre tekintek. Az előttem heverő kis fehér edényre szegezem tekintetem, nem látok a körülöttem levőkből semmit sem. Már semmi érzelem nincs bennem, nincs mit tükröznie a szemeimnek. Már elmúlt az a hevesség, az a düh, amivel legszívesebben a földhöz vágtam volna az edényt. Már nem könyörgök, hogy adj még egy utolsó esélyt. Nem kérlelek, nem ajánlok fel semmit sem. Vesztettem, tudom.
Pislogás nélkül nézem a fehér edényt, benne színültig tele éjfekete sűrű folyadék. Tükörsima felszínén elveszik a tekintetem, magába szippant, és nem enged el. Undorodom tőle. De már nincs erőm harcolni. Ez az edény lesz a vesztem.
Utoljára felpillantok, tekintetem rögtön megtalál. Ott ülsz velem szemben, elég távol ahhoz, hogy ne hald szavaim, de elég közel, hogy mindent jól láss. Nem hittem volna, hogy eljössz. Legbelül hálát érzek, hogy utoljára láthatlak, mégis a keserűség önt el; tudom, hogy nem sajnálsz.

„ - Te jelented számomra azt a bástyát, ami mögé elbújhatok; ahol nem kell erősnek mutatkoznom; ahol végre önmagam lehetek. Ezt mind te adod meg nekem, és ezért örökre hálás leszek.
- Ha a szemedbe nézek, uram, látom az őszinteségedet. Hiszek neked, de szeretném, ha nemcsak szavakkal, hanem tettekkel is bizonyítanád irántam érzett szerelmedet. Ha megteszed, amit kérek Tőled, ígérem, örökre védelmező bástyád leszek!”

Ahogy nézlek, rájövök, hogy mennyit változtál az évek alatt. Éjfekete hajad kezd megfakulni, régen oly’ sima arcod meggyűrődött a döntések mérlegelésétől, erős kezedből kezd kimenni az erő. Hatalmat sugárzó testtartásod, szemedben a keménység szikrája bár még a régi, de nem te vagy életed irányítója.

„ – Köszönettel tartozok neked – a fiatal férfi nem tudta abbahagyni mosolygását, kezében tartott kisdedet óvatosan karolta át. – Megajándékoztál a világ legértékesebb kincsével! Neked köszönhetően végre fiamat tarthatom kezemben. Nézz rá! Már most olyan életerős, mint a fa, melyet a legvadabb szél sem tud kicsavarni helyéről. Kívánom neked, fiam, hogy életedet szerencse és egészség kísérje végig!
- Oly’ boldogság tölt el, hogy elsőszülött fiaddal láthatlak! Meglásd, méltó lesz arra, hogy a helyedbe lépjen!
- Ne rohanjunk előre.
- Persze, még csak csecsemő. De egyszer ő lesz a koronaherceg, igaz?
- Hálám jeléül első asszonyommá léptetlek elő! – Hagyta figyelmem kívül a fiatal nő kérdését.”

 Kezdem észlelni a körülöttem állókat. Mindenki arra a pillanatra vár. Megvető pillantásukkal sürgetnek. Nem figyelek rájuk. Nem nézek senkire, méltóságom, mi egyedül megmaradt.

„ – Tudd hol a helyed! – emelte fel hangját. Az előtte álló fiatal lány megszeppenve húzta össze magát. – Te kis senki! Azt hiszed, hogy ha felveszed a díszes ruhát és a Nagyúr mellett ülhetsz, feljogosít arra, hogy ne add meg a tiszteletet?!
- Elnézést kérek, nem állt szándékomban megbántani téged – hebegte amaz reszkető hanggal.
- Elmondom először és utoljára – olyan közel lépett a lányhoz, hogy orruk majdnem összeért. Az úrnő lehalkította hangját, szinte csak suttogott, ezzel libabőrt okozva a tűzpiros ruhát viselő, szinte már remegő lánynak. – Én a Nagyúr első asszonya vagyok, ki fiúval ajándékozta meg Őt! Ezáltal én vagyok itt a rangidős, engem olyan jogok illetnek meg, mint egy királynőt! Fiam hamarosan a trónörökös lesz és ezzel még nagyobb tisztelet fog engem övezni! Jól vésd az eszedbe: lehet, hogy most benned leli örömét és téged tüntet ki a figyelmével, de úgy fogsz járni, mint a többi ágyas: megun és eldob. Ellenben én mindig itt leszek mellette.”

Melletted álló, gyászruhába öltözött nőre pillantok. Arckifejezése szomorú, együttérző. Győztél, beismerem. Túl sok mindent követtem el ellened, tudom. Így hát inkább gyűlölj, mint szánj! Sokáig halálodat kívántam, amiért elvettél tőlem mindent, ami számomra fontos volt, de most már csak benned bízok.

„ Zokogva rogyott a földre. Kétségbeesve karolta át a Nagyasszony lábát, könnyeivel eláztatva annak szoknyáját. Ő meglepetten nézett a földön sírórohamot kapott nőre, ki minden méltóságát eldobva előtte térdepelt.
- Könyörgöm neked! – Minden erejét összeszedve próbált artikulálni. – Szánj meg! A legnagyobb büntetés volt számomra, amit tőled kaptam, hogy elvetted fiamat. Beismerem tettemet, de nézz rám! Gyűlöllek, amiért elvetted tőlem egyetlen örömöm forrását, de mégis benned bízok a legjobban! Kérlek, könyörgöm neked, hogy mentsd meg a herceg életét! Ne hagyd, hogy száműzzék az udvarból, mert kint a biztos halál vár rá! Könyörgök, hogy vigyázz rá, most már senki nem lesz mellette! Ez az utolsó kérésem feléd, ne bánts egy ártatlan gyereket!”

Lehunyom szemem. Érzem, hogy könnyeim lefolynak arcomon, állam hegyéről kézfejemre csöppennek. Szoknyámat erősen szorítom, próbálok nagy levegőt venni, de csak szaggatottan tudok lélegezni. Lassan kinyitom szemem, könnyfátyolon keresztül is Téged látlak. Homályosan, de látom érzelemmentes arcodat, merev testtartásodat. Remélem, hogy magányodban ejtesz értem egy könnycseppet.
Remegő kezekkel nyúlok az edény felé. Pont elfér a kezemben. Tartalma ki – kilöttyen szoknyámra, beszínezve annak hőfehér anyagát. Én is így szennyeztem be mások életét. Utolsó próbatételem következik. Teljesítem felém intézett parancsodat.
A méreg keserű és forró. Érzem, hogy lefolyik a torkomon és eléri gyomromomat. Azonnal összerándulok a fájdalomtól, kiesik kezemből az edény, messze gurul. Mellkasomhoz kapok, próbálom kiszakítani a tüzes érzést, de minél jobban küzdök, annál jobban felemészt. Nem kapok levegőt, fuldoklom. Köhögni próbálok, de csak vér folyik ki a számon, beszennyezve arcom, kezem és ruhám. Mintha a pokol tüzén égnék, elönt a forróság, verejtékezem. Könnyeim megállíthatatlanul folynak, próbállak keresni a tekintetemmel, de egy hirtelen mozdulat elvonja figyelmemet.
Fülemben dobogó szívemtől nem hallok semmit, elmosódottan, de látom, ahogy a herceg felém rohan, üvölt valamit, sír, de lefogják, próbálják elvinni. Ellenkezik, felém nyújtózkodik. Irtózatos fájdalom ül ki az arcán, önkívületében dobálja magát.
A Nagyasszonyra nézek, de látom rajta, hogy ő se érti, miért van itt. Megígérte, hogy nem engedi, hogy fiam lássa halálomat, akkor mégis mit keres itt? Nagyuram, hát ennyire szívtelen vagy?
Fájdalomtól összegörnyedek, nem bírom magam tartani, összecsuklok. Próbálom felemelni kezem, gyermekem felé nyújtani karom, hátha elérem, még utoljára ölelhetem, de gyengülök. A forróság belül felemészt. Hát ennyire gonosz lennék, hogy a legfájdalmasabb büntetést sújtották rám?

„ Nem bántam meg, amit tettem. Ha kell, újból megtenném. Tudod miért? Mert meg kell tartanom a pozíciómat ahhoz, hogy megtudjam védeni a herceget. Nem magam miatt tettem ezeket a dolgokat, nem kedvtelésből ölettem meg embereket.
Szerettél te valaha? Én teljes szívemből, őszintén szerettelek.
Emlékszel? Közös jövőt terveztünk, ahol majd én leszek a feleséged, és sosem fogsz más nőt szeretni. Mindig meg kellett harcolnom az elsőbbségemért, mindig figyelmen kívül hagytál, mindig összetörtél, mikor új asszonyt kerestél magadnak. Mindezek ellenére én bíztam benned, mert a végén, mindig nálam kerestél vígaszt. Én voltam a támaszod. De te semmibe se néztél, üres szavakkal hitegettél. Sokkal fiatalabb lányt vettél magadhoz, holott én voltam veled a kezdetektől, én támogattalak, én segítettelek trónra! Mégis azt a nőt vetted el feleségül! Próbáltam felülkerekedni féltékenységemen és sértettségemen; elfogadtam, hogy többet én nem jelentek neked semmit. Még az emlékemet sem tisztelted. De Nagy uram, nekem van egy fiam, akit te nem neveztél ki koronahercegnek, ezzel állandó bizonytalanságban hagyva minket.
Mikor elvetted azt a nőt, azzal a halálos ítéletemet írtad alá. Ha gyermeke születik, és fiú, akkor elsőbbséget fog élvezni az enyémmel szemben, ha pedig trónra kerül, testvéreit kivégezteti. Melyik anya szeretné végig nézni gyermeke halálát? Nem vagyok büszke arra, hogy egy ártatlan gyermek életét vettem el, de ha ez kell ahhoz, hogy fiamat megmentsem, megteszem újra!
Uram, nem keresek mentségeket, mindent én követtem el, minden szörnyűség az én parancsomra történt. De te tettél ilyenné. Ha engem el is taszítasz magadtól, akkor is harcolni fogok gyermekemért!”

16 megjegyzés:

  1. Hűűűha, hát ezt meg kell emészteni. Még a hideg is kirázott a végére.
    Ez egy szépen megírt, nehezen lenyelhető novella volt, amiből akár egész hosszú történetet is szívesen olvasnék (yess, annak idején nagyon szerettem a Szulejmánt lol, az otthoniakkal folyton azt néztük, ennek meg hasonló a hangulata és vannak megegyezések a két történet között, még akkor is, ha öntudatlanul történt az egész, mindenesetre nekem tetszettttt sok t-vel).
    Az is kifejezetten jó volt, hogy két idősíkon íródott, így a jelen és a múlt keveredett, pont elég magyarázatot adva a történtekre.
    A főszereplőt sajnálom is, de valamilyen szinten szánalommal is nézek rá... kissé naiv a nagy szeretete és reménye a “Nagyúr” felé, de részben érthető is, valószínűleg minden ágyas álma az, hogy első asszony lehessen. A fiáért hozott áldozatok durvák, súlyosak, de indokoltak. Egy anya bármit megtesz a gyermeke érdekében. Most pedig naaagyon nagyon kiváncsi lettem, hogy mi történhet szegény gyerekkel az édesanyja halála után.
    Kegyetlen, de igen érdekes világot sikerült teremtened, jó volt olvasni minden sorát!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, hogy írtál! :) És annak is, hogy elnyerte tetszésedet!
      Annyira fura, hogy többen is a Szulejmánra gondoltatok, pedig mikor ez az ötlet jött, nem is néztem azt a sorozatot, teljesen más ihletett meg és szépen, lassan felépítettem a saját kis történetemet.
      Jó hírem van, az elejétől a végéig tudom az egész sztorit, de itt a rossz is: nem fogom leírni :( Ejha, pedig milyen jó kis regény lenne! :D
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  2. Tyű. Hát ez egy nagyon, nagyon, nagyon erős írás volt. Egy picit a következmények miatt is, de engem leginkább az érintett meg, hogy mire képes egy anya a gyermekéért, vajon milyen anyai ösztönök játszhatnak ilyenkor szerepet, hogy valaki ilyen tettre kényszerüljön. Ráadásképp még megbánást sem tanúsít, mert a fiáért megtenné mégegyszer. Szerintem ez hatalmas dolog. És annyira jól megragadtad ennek a kornak a nyers valóját, hogy a felsőbbrendű emberek miképpen alázták/bántak egy alacsonyabb rendű emberrel. Pont néztem egy ilyen doramát, és egyből a császár jutott eszembe, ő is hasonlóan rideg volt mint itt ez a férfi, semmi nem érdekelte, csak a hatalom.

    Bár gondolom, te direkt így akartad, azért meg kell említenem, hogy engem zavart az időben ugrálás. Leginkább amiatt, hogy nem ugyanabban a személyragban volt bemutatva, így amikor elkezdtem olvasni a dőlt betűset el kellett azon gondolkoznom, hogy oké, akkor ez most kinek a szemszögéből is van. Főleg a "tudd hol a helyed" résznél éreztem ezt, ott talán először olvasva meg is álltam egy pillanatra és elölről kezdtem. Viszont az tetszett, hogy az egyiket jelen időben, a másikat meg múltban írtad. Szerintem jobban tudtam volna élvezni, ha a dőlt betűset is a nő szemszögéből írod.

    A végén viszont súlyosan szemléltetted, mennyire kegyetlenek tudnak lenni az emberek. Bevallom, egy pár percig nem is tudtam magammal mit kezdeni az olvasása után, a hatása alá kerültem, úgyhogy ha ez volt a célod vele, akkor rendkívüli módon elérted.

    Várom a következő írásod^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, hogy tetszett! :)
      Valójában, gondolkoztam azon, hogy a dőlt betűset milyen szemszögből írjam, de arra a következtetésre jutottam, hogy így a múlt sokkal tárgyiasabb lesz és sokkal jobban átjön a nő "fájdalma", érzései, búcsúzása.
      Köszönöm, hogy olvastad! :)

      Törlés
  3. Szia!:)
    Amúgy még aznap elolvastam az írásod, mikor kitetted, de este is volt, értetlen is voltam már éjfél után, szóval újraolvastam később, utána meg még meg kellett emésszem, de itt vagyok és összeszedtem a gondolataimat:D
    Na, szóval. Amikor először olvastam, nem értettem, hogy mikor kinek a szemszögéből olvasok, és be kell, hogy valljam, hogy másodjára sem esett le rögtön a hirtelen ugrálás a karakterek és az idő között. Ezt az apró dolgot leszámítva azonban semmi nem zavart, elképesztően választékosan írsz, gyönyörűen fogalmazol és kellőképpen átadod az érzést a soraiddal.
    Sikerült jó súlyos témát remekül feldolgoznod. Az anya küzdelme a fiáért, ahogyan mindent megtenne érte, ugyanakkor az élet igazságtalansága, ami sokszor szól bele a terveinkbe. Elképesztően jól közvetítetted az anya érzésit az olvasók felé, le a kalappal.
    Várom a következő írásodat:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm a dícséretet! :)
      Huh, azt látom, hogy a többségnek idő kellett, hogy ezt megeméssze, komolyan ennyire súlyosra sikerült? :D
      Valójában, gondolkoztam azon, hogy a dőlt betűset milyen szemszögből írjam, de arra a következtetésre jutottam, hogy így a múlt sokkal tárgyiasabb lesz és sokkal jobban átjön a nő "fájdalma", érzései, búcsúzása.
      A dőlt betűs részről még annyit, hogy egy-egy pillanatot ragadtam meg, egy - egy felvillanást és ezért nem fejtettem ki bővebben, hogy ki mit és hogyan mond.
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  4. Szia!

    Nagyon emlékezetes volt számomra ez az írás. Nemcsak a témaválasztás miatt, hanem az elmesélés egyedi módja miatt is. Nagyon nehéz dolog két idősíkban ugrálva, egy-egy villanást bemutatva mesélni el egy történetet, s vele egyidőben átadni a jelen képsorok fájdalmát. Embert próbáló feladat volt. Gratulálok, hogy nem ijedtél meg a feladattól, és kihívások elé állítottad magad. Minden tiszteletem a tied.
    És azt kell mondjam, hogy majdnem tökéletesen sikerült is. Én nagyjából végig követtem az eseményeket, egyedül ez a rész zavart meg kicsit. "– Szánj meg! A legnagyobb büntetés volt számomra, amit tőled kaptam, hogy elvetted fiamat. Beismerem tettemet, de nézz rám! Gyűlöllek, amiért elvetted tőlem egyetlen örömöm forrását, de mégis benned bízok a legjobban! " Ha jól értelmezem, ezt az a nő mondja, aki a kivégzésére vár a jelenben, szóval a saját fiára utal, nem pedig arra, akit ő öletett meg. Viszont számomra az nem derült ki, hogy őtőle hogy vették el a fiát? A száműzetésre gondoltál? Vagy előtte már bebötönözték esetleg? Ez az egy rész kicsit megzavart, itt már nem voltam benne biztos, hogy jól értelmeztem a történetet, és elkezdtem újraolvasni. De mindig ugyanerre jutottam. Szóval kérlek, világosíts fel ebben, mert már nagyon érdekel. :D

    Összességében ez egy nagyon szépen megfogalmazott, izgalmas írás volt. Mint említettem egy ponton megkavarodtam picit, de ezt leszámítva számomra követhetőek voltak a múlt és a jelen párhuzamos képsorai. Nagyon jól bevonzottad a történelmi atmoszférát, hűek voltak a karakterek és a párbeszédek is ezt erősítették. Szerintem minden tekintetben jó munkát végeztél. Csak így tovább! Továbbra se félj kihívások elé állítani magad!:D
    És végre egy történet, ahol az író nem próbálja meg elvenni a rettenetes tettek súlyát. Azok igenis ott vannak, és teljes súlyukkal taszítják bele a főhőst a vesztébe, de ő erre rá is bólint. Nem magyarázza meg, miért nem tehetett mást, nem hátrál meg, teljes mellszélességgel beleáll a döntése következményébe, és ettől még inkább szerethető.
    Csak gratulálni tudok, még sok ilyet!:)
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    HH

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon örültem a kommentednek! Köszönöm az elismerő szavakat!
      Igazából azt kell mondanom, hogy minden mozzanata, porcikája az írásnak meg volt tervezni, minden okból történt. És igen, a tettek és következményeik ott vannak és nem lehet kihátrálni előlük, mert egyszer - kétszer még lehet, hogy sikerül, de utána azok felhalmozódnak.

      Nos, tartok neked egy kis felvilágosítást, remélem meg is világosodsz tőle, hehe :D Szóval lámpa oltás! Bocsi, hogy csak most kerül rá sor.
      Ez egy olyan visszaemlékezési pillanat, amely kulcsfontosságú. Még pedig azért, mert az elítélt térden állva könyörög ellenségének.
      Tehát főszereplőnk az, aki a mérget kiissza és ő a Nagyúr első asszonya, aki a férfi elsőszülött fiát szülte. Viszont a fickó egy másik nőbe habarodott bele, és feleségül vette a lányt, így ő lett a Nagyasszony és rangban főszereplőnk felé került. És mondta egy másik visszaemlékezésben, hogyha a Nagyfeleség fiút szül, akkor az ő fia felé kerül rangban és mivel nem nevezte ki koronahercegnek, így veszélybe is kerülhet. Ezért főszereplőnk megölte a Nagyasszony gyermekét.
      Na de! Ezt nem írtam bele, mert akkor nagyon hosszú lett volna és még több szálat kellett volna kibontani, de egy kis kulisszatitok: főszereplőnk és a Nagyasszony mindig is ellenségek voltak, a Nagyasszony volt a piros ruhás lány, akit - akkor még - első asszony megfenyített :D és a lényeg, hogy az elítélt tett valamit - valami rosszat, amiért a Nagyasszony elvette tőle a herceget, mondván, hogy nem tudja felnevelni, nem való arra. Na ez a rész erre utal. Tudod, fifty-fifty alapon.
      És végül pedig, kivégzése előtt a nő régi ellenségének könyörög, hogy vigyázzon a fiára. Mert van egy mondás, hogy "az ellenségedben bízhatsz a legjobban".
      Remélem így már érthető, és bocsánat, hogy nem tudtam értelmesebben fogamazni ott :D
      Köszönöm, hogy olavstad!

      Törlés
  5. Szia^^
    Be kell, hogy valljam, az első olvasás után két dolog jutott eszembe párhuzamosan: „hú, én ebből nem fogtam fel semmit (legalábbis igen keveset)”, és hogy „nagyon irigyellek, amiért ilyen stílusban írsz, mert én soha nem fogok eljutni erre a szintre”:-) Szóval kettős érzetet váltott ki belőlem.
    Aztán pár nap múlva, nevezetesen ma újraolvastam.
    És megint csak nem értettem…
    De én ilyenkor sosem az írót hibáztatom ezért, a saját értelmezési képességeimet kérdőjelezem meg.
    A király nem az első szülött fiát tette meg koronahercegnek? De miért? Vagy ezt is tök rosszul értelmezem…
    Aztán a király első asszonya elvette annak a fiát, aki a főszereplő volt? Azért, hogy elhitesse a királlyal, ő szülte neki?
    Ilyenkor olyan rosszul érzem magam, mint valami általános iskolás, akinek még túl magasak ezek a szövegek.
    Talán ha ugyanannak a szemszögéből lett volna megírva a dőlt betűs rész is, okosabb lennék, de én ebben is kételkedem:-)
    Ne haragudj ezért a bugyuta kommentért, remélem, legközelebb jobbat fogok hagyni.
    Egyébként a megfogalmazásod, írásmódod kifogástalan^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Jaj, ne légy buta, nem haragszom!
      Valójában minden okból történt, a múlt és jelen váltakozása, és a szemszög is. Valójában, gondolkoztam azon, hogy a dőlt betűset milyen szemszögből írjam, de arra a következtetésre jutottam, hogy így a múlt sokkal tárgyiasabb lesz és sokkal jobban átjön a nő "fájdalma", érzései, búcsúzása. A dőlt betűs részről még annyit, hogy egy-egy pillanatot ragadtam meg, egy - egy felvillanást és ezért nem fejtettem ki bővebben, hogy ki mit és hogyan mond.

      Kérdéseidre válaszolva: nem, a Nagyúr nem elsőszülöttjét tette koronahercegnek, de senki mást nem nevezett ki helyette. "Rá ér még" alapon. A király első asszonya pedig az a nő, aki kivégzésre vár. Viszont mikor a Nagyúr másik nőt vett el feleségül, az a nő, vagyis a Nagyasszony főszereplőnk felé került rangban. És azért ölette meg a gyereket a főszereplő, mert ha a Nagyasszony fiút szül, rangban az elsőszülött felé kerül és védtelen lesz a fiú. Remélem ez így érthető :)
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  6. Szia!

    Igazán megrendítő írás volt így estére. ellett pár nap, míg megemésztettem, azonnal az olvasása után gondolkodni nem volt erőm, nem hogy véleményt kifejteni. Nagyon durva téma, külön tetszett, hogy nem a mai korban/vagy társadalomban játszódik a történeted, hanem egy teljesen más világba repítettél. Nagyon kreatív írás, és a maga tragikus módján szép. Érdekes volt, ahogy az időben is ugráltál, elsőre furcsa volt, mert nem értettem, most ki mond kinek, de aztán tudtam alkalmazkodni.

    Az elején még mit sem sejtettem, hogy mi is a történés, nem árultál el róla sokat, példéul, hogy mi van az edényben vagy miben veszített a szereplő. Aztán amikor kiderült! Rendesen izgultam, mi lesz most. És annyira szép kifejezésekkel éltél, hogy mér a rossz/szomorú/fájdalmas dolgokat is öröm volt olvasni.

    Nagyon tetszett a történeted és bocsánat a kusza kommentért (ennél sokkal többet érdemelsz), késő van. :D

    Várom a következő írásodat! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, hogy tetszet!
      Igen, nem akartam elsőre lelőni a poént, azt szerettem volna, ha szépen fokozatosan derül ki és az olvasóban egy kis kérdőjel alakul ki, hogy vajon ez micsoda lehet és ha már felkeltettem az érdeklődésé, akkor tovább is olvas :D
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  7. Szia! :-)


    Elég későn értem el hozzád, ne haragudj. ^^" Ez nagy részben az én szétszórtságom hibája, másrészt viszont Te is jól feladtad a leckét. :O

    Nekem sem volt elég egy olvasás, hogy maradéktalanul megérthessem az egész novellát. ^^"

    Imádtam, hogy egy régi korba helyezted a történetet és azon keresztül mutattál be egy vívódást. Tradícionális mégis modern. Hiszen ez minden korban jelen van, hol így, hol egy picit másként. Csodálatosan festetted le az érzéseket és tökéletesen adtál magyarázatot arra, hogy milyen is az anyai szív.

    Tetszett, hogy két idősíkban jelenítetted meg az eseményeket.

    Huh, hát most még mindig annyi minden van a fejemben! T.T És a többiek is olyan jól megfogalmazták, amit én is gondolok. ^^"

    Összességében a Tiéd egy nagyon komoly mű, szép nyelvezettel, logikusan felépítve. Azt nem mondom, hogy kikapcsol és ellazultam, viszont megmozgatta a kis agytekervényeimet, amit nagyon szeretek! :D

    Köszönöm szépen Neked ezt a különleges élményt! Nagyon tetszett ez az írásod, ezek után nagyon érdeklődve várom a további novellákat is! :D


    Nagyon nagy tisztelettel:
    KD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Te se haragudj, hogy csak most válaszolok neked!
      Köszönöm a dícséretet!
      Én nagyon szeretem azokat a történeteket, amiknek a folytatása rám van bízva, hogy az olvasó /néző (ha filmről van szó) találja ki a befejezést , folytatást. Persze én is olvasnám, nézném tovább :D Tehát én is szeretem az olvasómra hagyni a befejezést, hogy az ő képzelete szárnyaljon. Sajnos, sokan ezt nem szeretik, pedig ennek konkrét célja van és ilyenkor nem a történet végére kell koncentrálni, hanem az egész tartalmára.
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  8. Sziaa!

    HUH, csak ideértem végre—

    Csatlakozom a többiekhez, miszerint egyetlen olvasat nekem sem volt elég. Ennek több oka is van; ott van például a történet terhe, az anyai érzésvilág, az egész komplexitása, illetve - legnagyobb bánatomra - az a rengeteg tőmondat.

    Ne félj a részletesebb leírásoktól és a hosszabb mondatoktól. Nagyon érdekes és jó történetet raktál össze, de maga a szövegezés majdnem minden mondat végén kizökkentett, ami egy ilyen hatásos történetnél iszonyú pazarlás.

    A szóhasználatod viszont nagyon illett ahhoz a korhoz, amiben elhelyezted a történetet.

    Összességében egy nagyon összeszedett írást kaptunk tőled, nyelvileg korrekten, komoly mondanivalóval, egyetlen aprócska szépséghibával.

    Köszönöm az élményt!

    Sok sikert a továbbiakhoz is!^^

    Pakkson

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Örülök, hogy tetszett és olyan érdekes, hogy szinte senkinek nem ment le a gyomrába elsőnek :D
      Tudnod kell rólam, ha eddig nem olvastál tőlem, hogy én szeretem a hosszú mondatokat. Vannak akik ezt nem csípik, mert akkor ugye gondolkozni kell közben, de ez ízlés dolga. Tehát nekem a stílusomba benne vannak a hosszú, összetett mondatok, viszont ide rövidebb, ahogy mondtad, tőmondatokat írtam. Miért? Mert úgy gondoltam, hogy ezek sokkal feszültebbé, tömörebbé és nyomasztóbbá, ha mondhatom, komolyabbá teszik a művet. Persze, hosszú mondatokkal is lehetett volna írni, több hasonlattal, de én akkor, mikor írtam, úgy éreztem, hogy most erre van szükség. Erre a tömörégre, egyszerűségre. Mert valljuk, be, igazán nehéz feladat volt egy halálbüntetést leírni.
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés