2019. március 3., vasárnap

Vége


(Music challenge második forduló. Zene: Jin - Awake (BTS) )

Nem vagyok jól. Minden nap egyre rosszabbul leszek. Végtagjaimból szép lassan eltűnik az erő, állni sem vagyok képes magamtól. Nagy nehezen emelem fel karomat, a pohár is kiesik a kezemből, nyelvem is zsibbad, agyam gyorsabban jár, mint ahogy a szavak kijönnek. Levegőért kapkodok, de hiába szívom az éltető oxigént, valami gátolja, hogy eljusson tüdőmig. Arcizmaim is fáradtak, nagy erő kell egy mosolyhoz. Egy idő múlva, tudom, az ágyból sem fogok tudni kiszállni, így minden maradék energiámat összeszedve állok, járkálok és beszélek.
Nem segítenek az orvosok sem. Hiába a tömérdek gyógyszer, nem használ. Csak kába leszek tőle, gyengébb és magatehetetlen. Tudom, nincs kiút ebből a betegségből. Tudom, hogy haldoklom.

Anyu, apu. Valamit meg kell beszélnünk. Nem megoldás az, hogy homokba dugjátok a fejeteket. Szembe kell nézni a tényekkel: Nem sokára elmegyek. El kell mennem.
Tudom, hogy minden erőtökön azon vagytok, hogy tovább maradjak, de őszinte leszek: nem akarok. Nem akarom, hogy gépek tartsanak életben, arra várva, hogy talán csoda történik. Le lehet lassítani a folyamatot, de akkor egy élettelen porhüvely leszek, de ezt nem akarom. Méltósággal fogok távozni.
Tudjátok, hogy mindig is orvos akartam lenni. Állandóan azt hangoztattam, hogy ha meggyógyulok, én is betegeken fogok segíteni. Emlékszem, mennyire leszidtatok, mikor nem pihentem, hanem tanultam; nagyon mérgesek voltatok, mikor rájöttetek, nem szedtem a gyógyszert, csakhogy tiszta elmével tudjam magamba szívni a tudást. Mennyire boldogok voltunk, mikor az eredmény jobb lett a vártnál és mennyire összetörtünk, mikor romlott.
Élni akartam, a tenger illatát magamba szívni, napnyugtában gyönyörködni, madarak énekét hallgatni. Futni, ugrálni, nevetni. Hajnalig kimaradni, rossz döntéseket hozni, ostobaságokban részt venni, tetteimet megbánni és újult erővel belevágni a következő napba. Barátokat szerezni, lógni a suliból, buliba menni, szobafogságot kapni.
Évekig harcoltam. De most már alig van erőm. Ami tegnap még ment, ma már alig, holnap pedig egyáltalán nem fog. Belefáradtam a hitegetésbe; tényeket akarok, nem pedig reményfelhőt.
Anyu, apu. Nem szeretném meghosszabbítani a kezelést. Be akarom fejezni. Szépen, csendesen megpihenni. A fájdalmat már nem akarom eltűrni, de ígérem, magammal viszem, hogy más ne élje át azt, amit egykor én. Ne sírjatok! Nem tudtok meggyőzni. Ez az én saját döntésem, kérlek titeket, engedjétek, hogy most az egyszer én döntsek a sorsom felől.
Nem hagylak titeket örökre egyedül. Csillag leszek, mely beragyogja az egész eget. Ha felnéztek, ott leszek: legfényesebb mindközül.
Pillangó leszek, mely könnyen röppen virágról virágra, és ha megtalál titeket, a vállatokra fog szállni.
Szivárvány leszek, mely színeivel elkápráztat és mosolyt csal az arcotokra.
Lágy szellő leszek, mely simogat és huncutul összeborzolja a hajatokat.

Sóhajtásotok leszek.

12 megjegyzés:

  1. Ez hatalmas csoda számomra. Ha nem is teljesen így, de átéltem a való életben ezt az egészet, (szerencsére?) nem a betegként. Bele tudtam élni magam, könnyeztem, sírtam és nevettem egyszerre, ahogy olvastam. Jól estek a gondolatok itt a végén, tényleg felemelő érzés volt olvasni.
    Nem igazán tudom összefüggő mondatokkal leírni mit is érzek most, de azthiszem a kihívás eddigi művei közül ez az abszolút kedvencem.
    Köszönöm ezt a fantasztikus élményt, biztosan visszatérek, hogy ezt újra és újra elolvassam, hogy a rossz napjaim után is ez a furcsa boldogság járjon át.
    Hálás vagyok nagyon, hogy olvashattam.❤
    Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a szavaidat!
      Őszinte leszek, nagyon nehéz volt bármit is produkálnom erre a számra, és félek/féltem, hogy milyen reakciókat kapok, de neked igazán nagyon örülök!
      Köszönöm kedves szavaidat és én köszönöm, hogy olvastad! Egészségedre! ;)

      Törlés
  2. Az utolsó öt bekezdés gyönyörű volt. Az egészet elolvasni nagyon fajt a lelkemnek. Nekem anya beteg volt és szörnyű volt végig követni ezt a leépülését, amiről írtál. Az pedig megszörnyebb, hogyha valaki túl is éli már sose lesz a régi. Én meg mindig azt mondom, hogyha nekem valaha is erre kerül a sor én nem fogom magam kezelés alá vetni... Mert ebből a betegségéből nincs kiút. Azt a részt, ahhol arról írtál, hogy magával viszi a fájdalmat nem igazán értem... Hiszen ezt nem lehet eltüntetni az ember életéből. Attól, hogy az érintett már nincs többe, vagy szimplan nem az életed része, a pusztítás amit ez a betegség hozott még megmarad a fájdalommal együtt. Szóval egyedül ez a rész nem tetszett.
    Csak így tovább!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm a pozitív véleményt (nem számítottam rá)! Olyan borzasztó olvasni azokat a kommenteket, amik arról szólnak, hogy valamilyen úton-módon volt hasonló élményük, de közben - gonosz leszek - örülök is, mert azt jelenti, hogy sikerült valamilyen valós részletet kiragadnom az életből.
      Uff, hát azt úgy kell érteni, hogy a szereplő egyfajta gyermeki naivsággal hisz benne, hogy ő eltudja vinni magával a szenvedést és a betegséget, és vele együtt az is eltűnik. Nézzük el neki, és köszönjük meg az ígéretet! :)
      Amúgy abszolút igazad van, én is így gondolom...
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  3. Szia!:)

    Igazából nem tudok mit mondani, nagyon szép volt. Az volt, de valamiért nálam nem érted el azt a hatást, amit szerettél volna. Nem éreztem semmit, csak egyszerűen elolvastam, és habár tényleg nagyon szépen fogalmaztál, főleg a végén, nekem ez most nem jött át.
    Bocsi, hogy én vagyok itt a gonosz mumus, de én mindig őszintén megmondom a véleményem, azonban semmit sem akarok rosszindulatúan közölni, nem ez a célom vele.
    Lehet azért sem tudom ezt annyira átérezni, mert szerencsére velem még nem történt ilyen, bár attól még el kellett volna velem hitetned az ellentettjét.

    Sajnálom, de ennek ellenére is köszönöm hogy megírtad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm, hogy írtál! Az a baj, hogy egyetértek veled... Biztos vagyok benne, hogy jobban is megtudtam volna írni, csak sajnos ihlet- és időhiányom volt. Én magam sem vagyok vele 100%-osan megelégedve, szóval egyáltalán nem sértődök meg. Ha lesz időm, átírom és hátha az majd felvállalható lesz Xd

      Törlés
  4. Szia!
    Wow. Engem nagyon megragadott a történet. Nagyon tetszett, hogy nem adtál teljes helyzetleírást, hanem csak azt a mozzanatot fogtad meg, amikor a főszereplőnk úgy dönt, feladja. Nem volt fájdalmas és túldramatizált, aminek nagyon örülök, viszont az a "ez leszek, az leszek" torlódás a végén nekem kicsit sok volt, az utolsó mondatot pedig kifejezetten nem tudtam hova tenni. De ez csak az én véleményem. De ezzel együtt szerintem nyugodtan mondhatom azt, hogy igazi kis gyöngyszem ez a történet, jólesett olvasni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Köszönöm, hogy olvastad és hogy írtál! :)
      Örülök, hogy elnyerte tetszésedet. Az a rész valójában arról szólna, hogy próbálja vigasztalni a szüleit a főszereplőnk, továbbá, hogy a szülőknek mindenről Ő fog eszükbe jutni.

      Törlés
  5. Szia!
    Hát ez most kicsit összetört. Mármint ha valaki sok "halálos" ficit írt, az én vagyok, de írni más mint olvasni, és mindig megbánom, amikor ilyet veszek a kezembe. Mert valósággal fáj. Bár az ilyen témáknál onnan lehet tudni, hogy jól sikerült-e a történet, hogy tényleg fáj. Szóval ezzel együtt az írástechnikai részét le is zárnám, a szóhasználatod mesés, a tagoltság is lenyűgöz, sehol sem volt vontatott, semmi sem zökkentett ki, csak vitt magával.
    Egyébként most eszembe jutott egy film, amit nagyon is el akartam felejteni. A címére nem emlékszem, de lényegében egy lebénult fiatal férfiről szólt, aki véget akart vetni az életének, de jött egy lány és stb. Na azt a filmet is megkönnyeztem, szóval csak ennyi a véleményem a témaválasztásról :D
    Köszönöm, hogy olvashattam!
    - MinBekka♠

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Köszönöm, hogy írtál és hogy olvastad! Annak meg még inkább örülök, hogy tetszett. Igen, igazad van, ha én is olvasok valami érzelmes írást, akkor tényleg onnan lehet tudni, hogy jó, hogy én is átérzem a fájdalmat. Áh, hány ilyen írást olvastam és nagyon kevés, ami tényleg megérint. Örülök, hogy téged sikerült :)
      Uuu, azt a filmet én is láttam! Mielőtt megismertelek a címe. Akkor nem is ajánlom A nővérem húga című filmet :)

      Törlés
  6. Szia.~

    Szerintem ez sokkal erősebb írás lett, mint az előző.
    Tényleg szép lett, mind a szóhasználat miatt, mind a történetvezetés miatt. Nem kapkodtad el, nem húztad sokáig. Sajnos az én családomban is előfordult már hasonló eset, így nagyrészt felidézte az akkori érzéseket - nem volt túl kellemes emiatt végigolvasni -, de ha őszinte akarok lenni, ha a saját háttértörténetem nem segített volna rá, szerintem nem érintett volna meg. Nem volt teljesen hiteles, nem voltak erősek a gerjesztett hatásaid, s hiába szép egy történet, ha nincs lelke. Tudod, ez olyan, mint a "szép külső - romlott belső" dolog. Szerintem sokkal jobban meg tudtad volna írni ezt a történetet, sokkal átélhetőbben, úgy, hogy mindenkinek el tudd adni, s ne csak azoknak, akik érzelmesek vagy átéltek a múltban valami hasonlót.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    Sumire

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm, hogy elolvastad és írtál!
      Ugyanazt tudom írni, mint Vling Vling-nek : tudom és érzem, hogy lehetett volna jobb is, és ha időm engedi, átdolgozom, hogy én magam is azt mondjam "Na. Ez már döfi". :D

      Törlés