2020. április 26., vasárnap

Napszentület


(Music challenge: Oneus - Twilight)

A nap bíborvörös köntösbe bújt. Halvány sugaraival beszínezte a hegyek orrát, és a dombok őket utánozva próbáltak egyre feljebb nyújtózkodni, hogy elérhessék a meggyszínű palást egyik csücskét.
A völgyek pihegve terültek el alattuk, rózsaszínen pislogtak felfelé, ahol a madarak utolsó köreiket repülték és csivitelve búcsúztatták a lenyugvó napot. Felhők gyülekeztek, hogy szemérmesen eltakarják a nap pirulását.
A fehér márványból készült filagóriát a nap utolsó mosolya flamingórózsaszínre festette, lila márványpadlója maradt meg egyedül eredeti színében. Két alak ült a pavilon pereméhez közel egy padon, s gyönyörködtek a naplemente fényjátékában. Szemük élvezettel itta a látványt, bőrük fürdőzött a langymeleg sugarakban, arcukon vágyakozó mosoly jelent meg. Közel ültek egymáshoz, de hagytak maguk között annyi távolságot, amennyit az illem diktált – árnyékuk egy emberként olvadt össze.
A fiatal hölgy aranyszőke, leengedett haja eltakarta fedetlen vállát, égszínkék ruhája kiemelte szeme színét, abroncsos szoknyáját folyamatosan igazgatta fekete csipkés kesztyűs kezével. A mellette ülő fiatal férfi gesztenyebarna haja arccsontját súrolta, fenséges piros felöltője és fehér galléros ingje kiemelte férfias kisugárzását. Mindketten büszke, egyenes testtartással ültek, szinte mereven, egyedül egymásba kulcsolt kezük árulkodott bizalmasabb viszonyukról.
- Gyönyörű szép – szólt elmerengve az úrfi és tekintetét átvezette az égről a mellette ülő hölgyre.
- Életem legszebb naplementéje – sóhajtott amaz. Partnere elgondolkozva nézte őt, szép vonásait, próbált a lány fejébe belelátni, szeméből kiolvasni a gondolatokat, de eredménytelen volt próbálkozása; hiába fogta az áhított nő kezét, annak gondolatai messze voltak tőle, szemével talán nem is őt látta, hanem valaki mást.
- Ön annyira őszinte, nincs önben semmi tettetés. – Szorította meg a kesztyűbe bújtatott legszebb kezet. A hölgy rá nézett, hagyta, hogy a férfi meghajolva kezet csókoljon neki; ajka puhán érintette az anyagot, lehelete csiklandozta a nő kesztyű alatti bőrét. - Holnap találkozunk kisasszony. – Vágyakozva nézett a szemébe, nyitott könyv volt a számára, nem leplezte érzéseit, viszonzást viszont nem kapott.
Délcegen lépkedett el magára hagyva a kisasszonyt, ki száját rágva temetkezett saját lelkifurdalásába.

- Kedvesem – szólt a lány – jó vagy, gyengéd és szerény. Szép is vagy, hű is vagy és már majdnem az enyém. Szívem csak téged vár – pirult el vallomásában a fiatal lány, kezében szorongatott zsebkendőjét gyűrögette tettetett zavarában.
- Engem kerestél te régen, szíved végre rám talált. Van már csillagunk az égen, a fénye vigyáz ránk.
- Hidd el, nem csal meg a látszat. –A lány közelebb lépett az előtte álló férfihoz, csillogó szemekkel nézett fel rá. - Minden valósággá vált.
- Röpke pillanatot kaptunk, de nekem ez nem elég. Többet akarok a kettőnk boldogságából! Igazságtalan az élet, kedvesem, hogy most szólít el tőled.
- Várni foglak!
- Ez természetes. Vársz rám, én meg téged várlak, úgy, mint senki más.
- Úgy, mint senki más – Erősítette meg fogadalmukat lágy suttogással, cseresznyepiros ajkait kérlelően csücsörítette.
- Kérlek, légy a társam. – A lány meglepődött a kijelentéstől, majd örömében szorosan átkarolta a vágyott férfit. Szíve sebesebben vert, lelkének minden porcikáját átjárta a jóleső boldogság meleg érzése. A férfi is átölelte és percekig így álltak némán, csöndesen, megtartva a pillanat aranyát. - Boldogságod nálam vár, hát szeress én belém.
- Nem tudom mi vár rám, meddig ragyog ránk a fény. Te veled maradok, hát szeress én belém.

A fiatal nő nagyot sóhajtva állt fel a padról, szoknyája ráncait megigazította. Szomorkásan nézett a távolodó alak után, kesztyűs kezét tördelte. Hirtelen megfordult, a peremhez sietett, kezét az érdes felületen pihentette és úgy bámult a végtelenbe.
„Csak egy szabadnapra vágytam egész életemen át. Semmit sem tenni, ez lehetne a boldogság. Gondolatom, mi egyedül szabadon száll. Dalolnék, táncolnék, de engem kötelez a vérem és sosem fér össze a kötelék az érdekkel.
Felkap az álom, felvisz az égig, hív a messzeség. Szívem úgy szállna, lelkem azt súgja, kérlek, maradj még.”
Egy érdekházasság, melyből menekülni nem lehet.

14 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon jól esett olvasni ezt a kis történetet, hiszen rendkívül hatásosan adtad vissza a naplemente képeit. Minden szépen elképzelhető volt, és gondosan kitértél a részletekre is, a leírásoddal egyben a novella hangulatát is megteremtetted.
    Külön örültem, hogy ez amolyan kosztümös korban játszódott, ennek finomsága nagyon jól illett a naplementéhez. A történet alapja ugyebár a viszonzatlan szerelem, és az érdekházasság mögött húzódó lelki gyötrődések voltak, bepillanthattunk egy szerelmes lány szívébe, aki nem lehet együtt szerelmével,s csak az emlékek maradnak neki.
    Szerintem nagyon ügyesen megoldottad ezt a feladatot, mert jól illett a történeted a dalszövegben is megjelenő naplementéhez.
    Néhány hiba azért szemet szúrt, szóval egy újabb nekiülős javítást még megérne a történet, vagy egy bétázást, ha erre van embered. :D
    Viszont egy dolog érdekene, honnan jött ez a cím?:)
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    HH.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, hogy tetszik, mert ez egy SOS novella lett :D Az eredeti ötletemet nem tudtam megvalósítani, mert nem úgy sikerült, ahogy a fejemben kigondoltam. Pedig szerintem az sokkal királyabb lett volna, mint ez XD
      Mindig átolvasom, mielőtt publikálok valamit, de utána akárhányszor elolvasom a kész történetet, mindig lesznek újabb.és újabb hibák. Mintha csak odavarázsolnák őket XD
      Sajnos a bétázást nem tudom megfogadni, mert nincs rá alkalmas emberem.
      Nos, a címnek nagyon egyszerű magyarázata van, mert nem akartam a napnyugta címet adni a sztorinak, így felütöttem a szinoníma szótárt és ezt találtam, ami nagyon megfogott.
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  2. Szia!

    Oké, tudom, hogy az előző körben is azt mondtam, hogy az az írásod az eddigi kedvencem, de most ez is! :D Valamiért az egész koncepció annyira illett a stílusodhoz, annyira könnyen vitt magával, hogy simán olvastam volna még oldalakon keresztül is, kicsit szomorú vagyok, hogy ilyen rövidke lett. :D

    A címre viszont én is kíváncsi vagyok, hogy honnan jött! :D

    Nekem is tetszett ez a kosztümös megvalósítás, nem csak, hogy a dalhoz nagyon illett, de nekem az MV-hez is kimondottan passzolt, így teljesen visszaadta az egész képi világát is. Sajnáltam szegény lányt, mindig húzom a számat, ha képbe jön az érdek/kényszerházasság, ritka az, ha valami jól sül ki belőle, általában mindkét fél boldogtalan marad.

    Engem megfogtál, köszönöm szépen, hogy olvashattam, várlak a kövi körben is! uwu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Az MV-nek olyan szép a képi világa, hogy rögtön tudtam, hogy régi korbna fogom elhelyezni a történetemet, és olyan jó ki sztorit gondoltam ki, de nem tudtam megfogalmazni XD Talán majd készítek róla egy filmet,hátha az könnyebb :D Skippelni meg nem akartam emiatt, szóval SOS összedobtam ezt az egypercest.
      Am imádom a régi korokat, kosztümös filmeket, szóval nagyon örültem, hogy legalább ez a koncepció megmaradt a 0.2-es tervemnél :D
      A cím a szinoníma szótárból keletkezett, mert körülbelül az összes rokon értelmű kifejezését felhasználtam a napnyugtának a novellában. EZt pedig én sem hallottam, de olyan szép kifejezés!
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  3. Szia!
    Az érdekházasság egy elég komoly téma, de nekem tetszett, hogy ilyen röviden is sikerült jól ábrázolnod az e mögött megbúvó érzéseket.
    Nagyon illett ez a régimódi stílus az egészhez, engem szinte elvarázsolt ez a hangulat, amibe kerültem tőle, ritkán olvasok ilyet, de ez most nagyon jól esett :D
    Annyira szép a tájleírás, hogy az hihetetlen! Már az elején megfogtál vele, ritkán olvasok olyat, ami ennyire a szemem elé tud kerülni, ennyire magába szippant az érzés, mintha én is ott lennék.
    Erre a mondatra még külön kitérnék: "Semmit sem tenni, ez lehetne a boldogság." Számomra olyan nehéz ezt elképzelni, hogy valakit a semmittevés boldoggá tehet. Mindig elgondolkodtat, pedig viszonylag sok helyen visszaköszön az ilyesmi téma, de én valahogy nem tudok azonosulni ezzel (ne értsd félre, tetszett, hogy ezt beleírtad, pont azért mert elgondolkodtatott!)
    Köszönöm, hogy olvashattam, egy élmény volt!^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, hogy elnyerte tetszésedet!
      Az a mondat, amit kiemeltél, azt azért is írtam bele, mert egy nemes kisasszonyról van szó, akinek mindig megmondták, hogy mit tegyen, be vaolt táblázva az egész élete, és egy kis semmittevésre vágyik.
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  4. Szia!

    Annyira tetszett az elegén, ahogy leírtad a naplementét, s érzéseket, tulajdonságokat adtl nekik. Engem ezekkel a képekkel nagyon meg lehet venni, annyira csodásak, egek szerelmes vagyok a Napba meg a lementéjébe meg Hecsibe XD oké abbahagyom bocsi XD

    Nagyon tetszett az is, hogy régebbi korba helyezted a történetedet, olyan kifinomult volt és elegáns, nagyon illett tényleg a környezethez.
    Viszont nem gondoltam, hogy érdekházasság lesz, hanem arra először, hogy egy randin vagyunk, aztán arra, hogy a férfi egy hódolója a hölgynek, akit a nő számtalanszor elutasított, akkor meg jött az érdekházasság.. Annyira keserű ez a téma, nem tudom hogy álljak hozzá. Szerintem hamis az egész, mindenféle érzelem nélkül. Aztán persze kialakulhat, de hát az olyan elrendezett. Viszont annak a kornak, életnek a velejárója volt, amit nagyon szépen mutattál be. Az idézett szövegek csak részben voltak a dalból ugye? Felfedeztem benne hasonlóságokat, de nem vagyok benne biztos, hogy jól gondolom. Vagy t költötted hozzá őket? :O
    És a cím eredete engem is érdekelne, nagyon megkapó lett! Azt hittem, egy rituális dolog lesz, de így a végén arra tudtam gondolni, ahogy a természet, a felhők, a szél, az ég és a föld meg a madarak vizonyulása a Naphoz jeleníti meg a szentségességét vagy hogy mondják. :D

    Egy aprócska hibát vettem észre: "A hölgy rá nézett" - egybe kell írni: ránézett.

    Nagyon illett az MV-hez, a hangulathoz, nagyon tetszett ez a novellád. Köszönöm, hogy olvashattam! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Akkor megvettelek! :D
      MOst hogy ezt így írod, tényleg lehetett volna egy kéretlen kérő is :o Na már mindegy :D
      Nos, nem én költötem, idéztem azokat egy másik dalból, de örülök, hogy költőnek is el tudnék menni :D
      A cím a szinoníma szótárból származik, és azért, mert nem ismertem eddig azt a kifejezést, és mert nagyon szép szó :D De ahogy leírtad, így is lehet értelmezni, sőt, így is kell :D
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  5. Szia!^^

    Hú, engem megint nagyon megfogtál ezzel a leírással. Olyan szép volt, mintha egy festő lennél és épp elénk tárnád az éppen készülendő tájképedet. Annyira elkapott ez a feeling is, amit teremtettél, hogy belemenekültem ebbe a világba.

    Ez a téma nagyon deep volt és sajnálatos. Mindig olyan szomorú az, amikor nem lehet valaki együtt a szerelmével, mert a kötelessége nem engedi. Már olvastam olyat, ahol végül az érdekházasságot igazi szerelemmé tudták dolgozni, de bizonyára ebből a verzióból van kevesebb. De éreztem rendesen a női szereplőn, mennyire keserű és boldogtalan.

    Onnantól kezdve, hogy "szép is vagy, hű is vagy", eskü az a Barbies mese ugrott be, mert abba is ez volt csak ott énekelték, de Jézusom melyik is volt. Nem teljesen így volt benne, ahogy te írtad, de olyan széppé tetted még ezt is, és akkor már erre is gondoltam közbe, de ez egy tök jó dolog mert amúgy a kedvenc Barbies mesém volt XD és ugye ott is érdekházasság lenne meg minden, de kölcsönösen segítenek egymásnak, hát most kedvet kaptam újra megnézni! JAJ, A HERCEGNŐ ÉS A KOLDUS, csak megszültem a végére csak így beugrott hogy puff ez a címe XD

    Amúgy király a cím is!

    Köszönöm, hogy olvashattam!^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Jaj, de szeretnék tudni szépen festeni!
      Nem szoktam romantikus történeteket írni, és ha mégis, akkor ez sül ki belőle: fájdalom, szomorúság, bánat... Eléggé kiábrándító. Nemrég néztem át az összes írásom témáját, és alig találtam happy sztorit. Egy jó pszichológus tuti kihozna belőle valamit, de szerintem nem kell semmit bele látni, van, akinek nem megy annyira jól egyes téma,mint másik. PL.Stephen King.
      Oké, lebuktam XD Igen, nagyon szerettem anno a Barbie meséket, és ez ment a reklámban, a szövege meg annyira megfogott, hogy beleírtad. De ídéztem! Ha nem megy a TV-ben, tuti skippelek :D
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  6. Szia!
    Nagyon tetszett a novellád, nekem igazából ez jobban tetszett, mint az előző, mert átláthatóbb, gördülékenyebb volt. Igaz az ötlet kevésbé volt egyedi, viszont nagyon jól kivitelezted! Sokszor találkoztam már ezzel az érdekházasság dologgal fanficekben (én magam is ahsználtam már), de mindig hosszan van róla szó, folytatásos sztorikban. Érdekes volt így novellaként olvasni róla, tetszett. A kedvemre volt az örök vágyódás is a végén, szeretem a depiendeket :3
    Az elején nagyon szépen írtad meg a tájleírást, ügyesen és élvezhetően ruháztad fel a természetet emberi cselekményekkel.
    Az egy jó kis hangulatot és környezetet adott az egésznek, hogy a régi időkben helyezted el, és hogy a szereplőink is ilyen tiszteletteljesen beszélgettek egymással, valahogy nekem ez is növelte a köztük lévő távolságot, a nő részéről érzett kis kényelmetlenséget.
    Örülök neki, hogy van valaki, aki szintén imádja a Barbies meséket *-* A hercegnő és a koldus tényleg az egyik elgjobb, és te remekül beleillesztetted a dal szövegeit a novelládba. Szerintem simán lehetne annak a dalnak a songficeként is jellemezni a műúfaját.
    Elírások nem tudom voltak-e benne, mert az agyam konkrétan -1561651 verdesi az elmúlt napokban xD
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igazad van, a régi Barbie-s meséknek olyan szép dalszövegük van, hátha választ belőle valaki egyszer :D
      Tudom, hogy egy egyedi téma, mert az eredeti ötletembe belebuktam, pedig milyen jó kis sztori volt! Gondolkozok még rajta és egyszer hátha még feltudom használni - talán egy jó kis horror szotinál.
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
    2. *nem egy egyedi
      írni sem tudok :D

      Törlés