2020. március 19., csütörtök

A zene bűvöletében

(Music challenge: Gitano feat.: Takács Nikolas - Egy Szép Napon)


A teremben harmincan fognak beférni, ezért öt asztalt kell elhelyezni hat-hat székkel. Fehér terítőt, sárga tulipánt kértem, a virágot a székek háttámlájára fogjuk tűzni. Az asztalok hézagosan lesznek felállítva, strégan fognak egymásra nézni. A teríték ezüst színben fog ragyogni, az asztal közepén egy kristálykancsó fog ékeskedni. A színpadot, hogy kicsit hangsúlyosabbá tegyük az előadás színvonalát, megemeltük, így tíz centis katedrán fognak helyet foglalni a zenészek. Vörös bársony szőnyeggel fedjük le a rögtönzött színpadot, a fekete zongora a szokásos helyén, a sarokban, a kényelmes székek előtt a stabil, felállított kottatartó. A háttér fekete függönnyel takarva, így a zenészekre lesz koncentrálva, a mennyezeten lógó csillár csak úgy ragyog, a faltól –falig érő ablakokon a szemnek kellemes fény árad be, este pedig tökéletes rálátást enged majd a csillagos égboltra. A faburkolat, rajta a csillagos eget megütő árazású festményekkel és nem utolsó sorban hátul, a bejáratnál elhelyezett büféasztal, amire már pakolnak is a szakácsok. Előkelő, elegáns, kifinomult és érzéki az összhatás. El lesznek alélva.

A teremben az összes vendég elfoglalta a helyét, a függöny mögül egyesével jöttek elő az előadók és foglalták el a helyeiket. Körbenéztem még utoljára, majd leültem a nekem fenntartott helyre.
Végig néztem a zenészeken. Voltak fiatalok, középkorúak, idősebbek egyaránt. A zongorához egy ősz hajú, de elég fiatalos vonásokkal rendelkező férfi ült le. Ő is, mint a többi szmokingban volt. Aztán megállapodott a tekintetem egy csellistán. A fiú egyszerű fekete öltönyt viselt fehér inggel. Fülében fülbevaló, haja göndör, arca… Olyan szimmetrikus vonásokkal rendelkezett, mintha vonalzóval mérték volna ki az arcát. Szája szegletében anyajegy, hosszú szempillái lányokat megirigyelően hosszúak, cicamosolyával még angyalibb volt az összehatás.
Megdobbant a szívem és még jó, hogy ültem, mert lábaim megremegtek, pillangók kezdtek el szárnyalni a hasamban. Le kellett sütnöm a tekintetemet, mikor a fiú felnézett és végigpásztázta a termet.
Alig tudtam figyelni a zenére, végig az ismeretlent néztem. Valami fura módon vonzotta a tekintetemet, nem tudtam le venni róla a szemem. A fiú oly’ tökéletesnek tűnt: ahogy ült, ahogy játszott, ahogy belemélyedt a zenébe… Arcán a koncentrálás jelei mutatkoztak, szeme úgy csillogott, mintha nem is ebben a világban élne.
Míg játszott, a fiú álmodott.
Ébren álmodott: Látott vizet, mélykéket; erdőt, lombosat és sűrűt. Láttatott velem szikrázó napsütést, frissítő esőt, vízcseppeken megtörő fényt és a csillogásából eredő szivárványt. Ibolya, fáradtrózsaszín, napsárga, mélykék. Játszott vihart, tombolót, ami elérte a tengert is; a hullámok egymással versenyeztek, hogy ki tud magasabbra csapni, senkit és semmit nem kíméltek; játszott megnyugvást, csendet és békét. Madárfüttyöt, gyermek-kacajt. Felhőn ugráló manókat, puhán talajra érkező őzikéket, fák belső moraját.
A fiú álmodott és önzetlen ember módjára engedte látni álmát.

Magamon kívül ugrottam fel a székből, hogy állva tapsolhassak a többi jelenlévővel. Óriási volt a produkció, képes lettem volna elsírni magam a gyönyörtől. Olyan túlcsorduló érzelem áradt a zenéjükből, hogy szinte kába voltam. Mint akit elvarázsoltak, úgy álltam az ajtó mellett és bárgyú mosollyal néztem a vidáman beszélgető embereket. Nem bírtam magammal, muszáj volt gratulálnom, hisz annyira magával ragadott a zene, mint még soha. Szinte beleszédültem az élménybe.
Amint tudtam, kirohantam a levegőre. Megálltam a korlátnál és összefontam magam előtt a karomat a hűvös szél miatt. Arcom égett, igazán jól esett ezáltal a hűvös szellő. Elvarázsolva néztem fel a csillagos égre, ajkam önkéntelenül is mosolyra húzódott. Szerelem első látásra? Azt hinné az ember, hogy ilyen nem történik meg vele és aztán, bumm!
Szerelmesnek lenni egy idegenbe? Ez az én formám.

13 megjegyzés:

  1. Szia!:)

    Az első, ami így elolvasás után felötlött bennem, hogy nem találom a kapcsolatot a zenével, ami amúgy nem baj. ^^ Egyébként tetszett az ötlet, kis kellemes volt, pedig én aztán nem hiszek a szerelem első látásra dologban. xD

    A rövidsége miatt igazából nem tudom mit írhatnék, az egypercesek mindig kifognak rajtam, ha véleményeznem kell őket. xD Viszont, amit mindenképpen ki akarok emelni, az a bekezdés, ami úgy kezdődik, hogy "Ébren álmodott...". Valamiért nagyon megfogott, többször is visszaolvastam, annyira szépen fogalmaztad meg, hogy mit mutatott a fiú a főszereplőnek, hogy vitt magával a leírás.

    Igazából nagyon nem tudok mit felhozni negatívumként, szóval tényleg nem tudom mit is mondhatnék még.^^" (Volt pár szóismétlésed [az elején valahol kétszer egymás után a 'hely' szó, valahol a vége felé pedig a 'hűvös' is kétszer volt rövid időn belül], bár lehet ez csak az én mániám, hogy nem szeretem, ha egy szó kétszer fordul elő nagyon hamar az első említés után, szóval ez nem hiba vagy valami >~<").

    Örülök, hogy végül lett ötleted erre a körre és olvashattam tőled! Köszönöm, várlak a következő körben is! ^^



    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ((Mirtil kommentje után, meg miután újraolvastam, közbe leesett, hogy hol kötődik a zenéhez, szóval elnézést a csökött agyamért, néha kicsit lassan dolgozza fel a dolgokat XD))

      Törlés
    2. Szia!
      Örülök, hogy végül rátaláltál a kapocsra!
      Mikor visszaolvastam, tűnt fel, hogy jééé, tényleg van az 4 szó, ami kiszúrja a szemem xd De örülök, hogy az a bekezdés tetszett a legjobban, mert én mikor azt a részt írtam, szabályos el voltam kábulva, vitt az írás, nem is én írtam, hogy ő engem. Azt hittem, hogy már vagy 20 perce pötyögöm, és felnéztem: kb 5 mondat XD Totál belemerültem, nekem is az a bekezdés a kedvencem, örülök, hogy neked is az tetszett!
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  2. Szia!
    Az elején azt hittem esküvőre készülünk, de utána rájöttem, hogy ez nem így van XD Teljesen eltudtam képzelni a termet, ahol a kis eseményt tartottak, és atfutott az agyamon, hogy de jó is lenne ott lenni a karantén helyett XD
    Magával ragadó lett, ahogy leírtad a fiúnak a zenéhez fűződő kapcsolatát, nagyon sok mindent érintett és ez tetszett. Igazából a Könnyű almot hozzon az éj című dal jutott eszembe.
    Amikor Vivien zenejet megtudtam, akkor azt hittem sokan a kiközösítés részét fogjak megírni, viszont te az öröm zenélés és a boldogság oldalát fogtad meg, aminek nagyon örülök.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Most így visszaolvasva, tényleg olyan :D Na az a titok, hogy a főszereplő a rendezvényszervező, csak lusta voltam hozzá előzményt írni, megmarad az a fejemben, és durr, bele a közepébe, megint :D
      Én is nagyon szeretnék ott lenni, legalább képzeljük el!
      Igen? Eszembe se jutott az a zene :D De nagyon szép az is.
      Én viszont azt hittem, hogy mindenki erre a happy, boldogító érzésre fog ráugrani XD
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  3. Szia!

    Először én is azt hittem, hogy esküvőre készülünk, valamiért ez az elképzelés jut először eszünkbe, ha egy rendezvényt ilyen nagy gonddal készítenek elő, de a megoldásod még sokkal jobban tetszett, mint az elképzelésem! Nagyon szeretem a komolyzenei koncerteket, (sajnos eddig csak kényelmetlen faszékekről hallottam az előadásokat XD)oda vagyok a cselló-hegedű-zongora párosításokért, lenyűgöz az összhangjuk. Nagyon tetszett, hogy ezt az elemet ragadtad meg a novellából, magát a zenét.
    Írásodból az a rész tetszett a legjobban, amikor a zenének lényét írtad le. Tényleg sok témát érintettél vele, s valójában szerintem is a zene univerzális, mindenkié, nem lehet beskatulyázni.Ezt nagyon lól megjelenítetted. Kellemes hangulata volt a novelládnak, itt a zene kapta a főszerepet.

    Néhány szóismétlést találtam benne, ahogy a többiek is emltették. Az elején kicsit furcsa volt náhány mondat, amit mintha passzív szerkezetben írtál volna, ezt ngolban használjuk leginkább, így magyarul kicsit furán hangzott, pl. "A háttér fekete függönnyel takarva, így a zenészekre lesz koncentrálva...". Ez a mondat volt még nekem furcsa: "hosszú szempillái lányokat megirigyelően hosszúak" - értem mit akartál mondani vele, talán úgy, hogy "lányokét megszégyenítően" jobban illene ide.

    Így összességében ennyit szerettem volna mondani, örülök, hogy ötlen híján mégis megírtad, és így, dolgoztad fel.

    Köszönöm, hogy olvashattam! Várom a következőt is! ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen, ez egy igen elit rendezvény lett a buksimban :D Áh, ha tudnád mennyire szeretem a komoly zenét, főleg ha van benne valami modernség is, ami visz és húz (ezért is választottam az előző körben az Origint).
      Nos ez a furcsaság elől azért van, mert kivettem a legelejét, ami bemutatná, hogy a főszereplő rendezvényszervező és magában végig viszi, hogy fog kinézni a terem.
      Na, ezt a szót kerestem! Vannak olyan pillanatim, mikor a világért nem jutna eszembe egy-egy szó :D Köszönöm, hogy megsegítettél vele!
      Örülök, hogy neked is az a bekezdés tetszett a legjobban, mert én arra vagyok a legbüszkébb!
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  4. Szia!

    Eleinte fura volt olvasni a mondatokat, nem vagyok hozzászokva az effajta fogalmazásmódhoz, viszont ahogy belejöttem, fokozatosan lett egyre jobb véleményem róla. A szóismétléseket én is láttam, dehát ezen könnyen javíthatsz. Én is belesétálok néha, még úgy is hogy kb mindig nyitva van a szinonímaszotár XD

    Nekem is leginkább az a rész volt varázslatos, amikor a fiú jatékáról írsz, magáról az örömzenélésről, amit igazából vagy érez az ember vagy nem. Imádom ezt a lehengerlő érzést a zenében, a melódiában, vagy igazság szerint bármiben, amikor valami a szenvedélyed, élvezetből csinálod és látszik is, hogy tényleg ez az élete és örömmel tölti el még a lélegzetvétel is. Hát egy csoda. A zene, a hangszer, a tánc, a tehetség. És egyben áldás is.

    Köszönöm neked ezt a novellát, a kezdeti nehézségek átlépése után nagyon élveztem!^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Lehet megártott a sok angol és átkonvertáltam az agyam XD
      Teljesen igazad van és neked is örülök, hogy az a rész nyerte el a tetszésedet a legjobban.
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  5. Szia!

    Az eleje nekem is furcsa volt, nem értettem, hogy miért kezdődik így. Mm először is a fogalmazás, a jövő idő zavart meg. Azután nem volt világos számomra, hogy aki ott van a koncerten és aki az elején rendezkedik az ugyan az a személy? Mert ez sem volt egyértelmű számomra.

    Az alap ötlet tetszett. És azt ahogy leírtad a zenét. A zene tanárom jutott eszembe, és az, hogy mindig lekellet hunynunk a szemünket, és el kellett képzelnünk a zenét. A hangulata kellemes volt, még a hangverseny termek illatát is éreztem az írásodban.

    Köszönöm, hogy olvashattam! ^^

    J. W.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nos, igen, nekem egyértelmű volt, hogy a rendezvényszervező, de úgy látszik, hogy utalhattam volna rá konkrétabban is.
      Akkor nagyon jó zenetanárod lehetett! Sajnos az enyém nem csinált ilyesmit.
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés
  6. Szia^^
    Igazából a többiek mindent elmondtak már, mire ideértem, meg a rövid terjedelmű írásokhoz nehezebb is kommentelni, mint a hosszabbakhoz.
    A változatosság kedvéért én is azt hittem az elején, hogy esküvő leszXD
    Tetszett, hogy a zene volt a középpontban, mert ez kevésszer fordul elő, és főleg az a rész volt nagyon szép, amikor a fiú játékáról írtál.
    Azt nem tudom, hogy a főszereplő valóban beleszeretett-e a fiúba, vagy ez csak afféle rajongói szerelem, mert magamból kiindulva nekem elég sok szerelmem van az előadók közülXD De itt nem is az volt persze a lényeg.
    Kedves, könnyed történet volt; főleg a mostani helyzetben van szükség az ilyesfajta lélekemelő írásokra.
    Köszönöm, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Na jó, most jutott eszembe egy ötlet, hogy tényleg lehetett volna esküvő és akkor ott zenélnek... Már mindegy XD
      Szerintem nagyon nehéz leírni a zenét, mert azt csak érezni lehet és valahogy én nem mindig vagyok képes átadni azt, amit én érzek vele kapcsolatban, de most kivételesen szárnyaltam :D
      Na igen, most a zenébe vagy a fiúba szeretett bele?
      Köszönöm, hogy olvastad!

      Törlés